Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2013

Η ΝΕΟΤΕΡΗ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΤΗΧΗΤΡΙΑ

dhmarxosΗ Βασιλική Φεγγούλη (θεολόγος και κόρη ιερέα με πέντε παιδιά) μόλις 26 ετών ανέλαβε τα ηνία των ιστορικών Αγράφων της Ευρυτανίας.
Γεννήθηκε (όπως λέει η ίδια) «μέσα στο ράσο». Κόρη πολύτεκνου ιερέα (με άλλα τέσσερα παιδιά), θεολόγος και κατηχήτρια. Μεγαλώνοντας με αγάπη για τον Θεό και τον συνάνθρωπο κατάλαβε ότι ως καλή χριστιανή έχει ηθική υποχρέωση να βοηθήσει τους συνανθρώπους και μέσω της πολιτικής.
Η Βασιλική Φεγγούλη όχι μόνο τα κατάφερε αλλά έγινε πριν από μερικές μέρες η νεότερη δήμαρχος της Ευρώπης, αναλαμβάνοντας τις τύχες των ιστορικών Αγράφων της Ευρυτανίας μόλις στα 26 της χρόνια!
Για να συμβεί αυτό είχε προηγηθεί η ποινή της αργίας στον εκλεγμένο δήμαρχο της περιοχής. Όμως, όταν ετέθη το θέμα της διαδοχής η Βασιλική επιλέχθηκε
από το δημοτικό συμβούλιο για να αναλάβει αυτό το μεγάλο βάρος παρά το νεαρό της ηλικίας της (εξάλλου ήταν ήδη αντιδήμαρχος). Η Βασιλική ανοίγει την καρδιά της στην «κυριακάτικη δημοκρατία» και μιλάει για την πίστη, την πολιτική και τα όνειρά της.
Είστε πράγματι η νεότερη δήμαρχος της Ευρώπης;
Σύμφωνα με έρευνα που έχει γίνει στο διαδίκτυο ναι, είμαι η νεότερη δήμαρχος στην Ελλάδα και πιθανότατα και στην Ευρώπη. Το γεγονός αυτό αποτελεί ξεχωριστή τιμή για μένα αλλά και γεμίζει με μεγάλη ευθύνη για το πώς θα διαχειριστώ έναν δήμο, με πολλά μάλιστα προβλήματα.
Πώς προέκυψε η εκλογή σας και πώς συνέβη κάτι τέτοιο σε μια κοπέλα τόσο νεαρή όπως εσείς;
Από τα 15 μου ασχολούμαι ενεργά με τα κοινά της Ευρυτανίας, μέσα από την εφημερίδα «ΕΥΡΥΤΑΝΙΚΟΣ ΠΑΛΜΟΣ», της οποίας υπήρξα για μια δεκαετία ιδιοκτήτρια αλλά και μάχιμη δημοσιογράφος. Η ενασχόλησή μου αυτή με έφερνε πολύ κοντά στους συνδημότες μου σε καθημερινή βάση, με αποτέλεσμα να αναπτυχθεί μεταξύ μας μια ξεχωριστή σχέση.
Ιδιαίτερα το γεγονός αυτό αλλά και κάποιες συγκυρίες με οδήγησαν στην απόφαση να ασχοληθώ ενεργά με τα κοινά του τόπου μου, θέτοντας τον εαυτό μου στις τελευταίες δημοτικές εκλογές στην κρίση των συνδημοτών μου, συμμετέχοντας στον συνδυασμό του κ. Τάτση, με τον οποίο εκλέχτηκα ως η νεότερη δημοτική σύμβουλος στον νεοσύστατο καλλικρατικό Δήμο Αγράφων.
Από τις αρχές Ιανουαρίου του 2013 ο κ. Τάτσης με τίμησε ορίζοντάς με αντιδήμαρχο. Ύστερα από μια σειρά δυσάρεστων γεγονότων ο δήμαρχός μας τέθηκε σε αργία και το δημοτικό συμβούλιο με εκλογική διαδικασία με όρισε αναπληρώτρια δήμαρχο, μέχρις ότου λήξει η τετράμηνη αργία του κ. Τάτση.
Οι δημότες μετά την εκλογή σας τι σας λένε; Δείχνουν να σας εμπιστεύονται;
Από την πρώτη μέρα της ανάληψης των καθηκόντων μου οι συνδημότες μου είναι δίπλα μου με λόγια και έργα. Παρά το νεαρό της ηλικίας μου, διαπιστώνω ότι με εμπιστεύονται και αυτό το εισπράττω από τις πρώτες μου περιοδείες που έκανα στα χωριά του δήμου. Από την πλευρά μου θα προσπαθήσω να σταθώ στο ύψος των περιστάσεων και να μην τους απογοητεύσω.
Μιλήστε μας για τη σχέση σας με την Εκκλησία.
Η σχέση μου με την Εκκλησία είναι ιδιαίτερα στενή και θα τη χαρακτήριζα ως σχέση ζωής, καθότι είμαι θυγατέρα ιερέα, το πρώτο μάλιστα από τα πέντε τέκνα της πολύτεκνης ιερατικής οικογένειάς μας. Το γεγονός ότι γεννήθηκα και μεγάλωσα μέσα στο ράσο αλλά και ότι ο Θεός με αξίωσε να σπουδάσω τη θεολογία και διά αυτής να διακονώ επ’ αγαθώ και την τοπική μας εκκλησία ως κατηχήτρια είναι στοιχεία σημαντικά, που με έχουν δέσει κυριολεκτικά με την Εκκλησία.
Συνεχίζετε ακόμα και τώρα, που έχετε αυξημένα καθήκοντα, να διδάσκετε στο κατηχητικό;
Από μικρή μού άρεσε πάντα να ασχολούμαι με δράσεις, μέσα στη ζωή της εκκλησίας, βοηθώντας το ιερατικό έργο του πατέρα μου. Αργότερα ως θεολόγος ενεργοποιήθηκα στο κατηχητικό της ενορίας αλλά και σε ό,τι αφορούσε τα παιδιά, στο πλαίσιο πάντα του ευρύτερου ποιμαντικού έργου της ενορίας μας αλλά και της τοπικής Εκκλησίας.
Δυστυχώς, το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν μπορώ να ανταποκριθώ σε αυτές μου τις υποχρεώσεις, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι έχω απομακρυνθεί. Προσπαθώ να διαχειριστώ με πολλή προσοχή τον χρόνο μου και παρά το βαρύ πρόγραμμά μου έχω αφήσει χρόνο και για τα παιδιά που τόσο αγαπώ.
Το κατηχητικό και η Εκκλησία τι εφόδια μπορεί να δώσουν στα παιδιά κατά τη γνώμη σας;
Ο κάθε νέος και η νέα, που συμμετέχουν στο κατηχητικό, μπορεί να αναπτύξουν ισχυρό χαρακτήρα και να μάθουν να σέβονται τον εαυτό τους και τους άλλους, να αγαπάνε και να εκφράζουν ελεύθερα τη σκέψη και τα συναισθήματά τους. Το παιδί στο κατηχητικό σχολείο δεν έχει να χάσει τίποτα, ελάχιστες ίσως ώρες από το παιχνίδι, οι οποίες όμως θα αποδειχθούν στο μέλλον βάλσαμο, τόσο για το ίδιο και την οικογένειά του όσο και για το σύνολο της κοινωνίας. Στην Εκκλησία ο νέος μαθαίνει να ζει πνευματικά, να ζει με τον Χριστό και την αλήθεια.
Ποιοι είναι οι στόχοι σας και για πόσο καιρό θα παραμείνετε στη θέση της δημάρχου;
Καταρχήν το χρονικό διάστημα που κλήθηκα να υπηρετήσω τον δήμο από τη θέση του δημάρχου είναι πολύ μικρό, ωστόσο αρκετό για να «περπατήσουμε» μείζονος σημασίας θέματα στον δήμο. Βασικός μου στόχος, όπως ήταν και του δημάρχου, είναι η τακτοποίηση παλαιών χρεών των προηγούμενων δήμων, που συγκρότησαν τον Δήμο Αγράφων, προς οφειλέτες και ειδικά προς εργολήπτες. Επόμενη κίνηση, η ψήφιση του Προϋπολογισμού για το 2014 έως τα τέλη Οκτωβρίου και φυσικά η συντονισμένη αντιμετώπιση της καθημερινότητας, εν όψει μάλιστα και του επερχόμενου χειμώνα στα Άγραφα.
Η περιοχή σας έχει νέους;
Η κατάσταση για τους νέους είναι δύσκολη, καθότι δεν μπορούν να μείνουν στον τόπο τους γιατί δεν υπάρχει το μεροκάματο. Αν καταφέρουμε ως δήμος και δημιουργήσουμε δράσεις των νέων τόσο στον τουριστικό τομέα όσο και σε αυτόν τον επιχειρηματικό και η Πολιτεία αποφασίσει να μας αφουγκραστεί, θεωρώ ότι θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας και να πούμε στους νέους μας «καθίστε στον τόπο σας» αλλά και σε εκείνους που έφυγαν να επιστρέψουν στα περήφανα Άγραφα.
Η πίστη στον Θεό μπορεί κατά τη γνώμη σας να βοηθήσει την πολιτική σας καριέρα;
Η πίστη στον Θεό είναι η μεγάλη εσωτερική δύναμη που αντλεί ο κάθε πιστός όταν εμπιστεύεται τον Δημιουργό του. Βλέπουμε πού οδηγηθήκαμε από τους πολιτικούς εκείνους που δεν είχαν τον Θεό μέσα τους. Προσωπικά αισθάνομαι πάντα τον Θεό δίπλα μου και σε τούτες τις δύσκολες ώρες της ζωής μου, που καλούμαι να διαχειριστώ μεγάλα φορτία για τους νεανικούς μου ώμους, σας ομολογώ ότι τον αναζητώ σε κάθε μου βήμα, γιατί χωρίς την πίστη στον Θεό δεν καταφέρνεις τίποτε.
Στον δήμο σας ποια είναι τα προβλήματα με τα οποία θέλετε να ασχοληθείτε;
Στον Δήμο Αγράφων υπάρχουν πολλά προβλήματα, τα οποία θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε με σοβαρότητα και προσοχή προκειμένου να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις ανάπτυξης και προοπτικής. Η περιοχή των Αγράφων και γενικότερα της κεντροδυτικής Ευρυτανίας είναι μια από τις πιο όμορφες της Ελλάδας. Είναι ένας τόπος ευλογημένος, με σπάνιες φυσικές ομορφιές, που χρειάζεται όμως τη στήριξη της κεντρικής εξουσίας για να υπάρξει ανάπτυξη, για να μπορέσουν να μείνουν στη γενέθλια γη τους έστω και αυτοί οι λιγοστοί αλλά ήρωες εναπομείναντες νέοι.
Έχουμε ιερή υποχρέωση να στηρίξουμε τους νέους, τα σχολεία μας, την εκπαιδευτική κοινότητα και γενικά τους ξωμάχους κατοίκους αυτού του τόπου. Μέσα από την έγκριτη εφημερίδα σας δεσμεύομαι ότι από την πλευρά μου θα κάνω τα πάντα για τους συνδημότες μου.
* Συνέντευξη στον Δημήτρη Ριζούλη (από την Κυριακάτικη Δημοκρατία)
http://www.dogma.gr/default.php?pname=Article&art_id=3926&catid=6

Το αλίευσα ΕΔΩ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Οι αναρτήσεις στο ¨Παζλ Ενημέρωσης¨

Παζλ Ενημέρωσης