Έπιναν φραπέ όλοι μαζί, και οι 15, στην περιστρεφόμενη καφετερία στον
Πύργο του ΟΤΕ, στη Θεσσαλονίκη. Συζητούσαν όταν, ένας εξ αυτών κοιτάει
το ποτήρι με τον καφέ και ρωτάει: “αυτός ο καφές φραπέ που πίνουμε,
υπάρχει στη Ρωσία”;
Η ερώτηση αυτή “γέννησε” και την ιδέα του λανσαρίσματος του ελληνικού
φραπέ στη ρωσική αγορά, όπως εξήγησε η διευθύντρια ανάπτυξης της
εταιρείας Οργανωτική ΕΠΕ, που έχει αναλάβει το όλο εγχείρημα, Τατιάνα
Γκορόντνιαγια.
Κουβέντα στην κουβέντα, μεταξύ αστείου και σοβαρού, η παρέα αυτή,
μετά το αρχικό σάστισμα, μέσα σε μια ώρα, εκεί, στην καφετερία του
Πύργου του ΟΤΕ, με θέα το Θερμαϊκό, ανέπτυξε ολόκληρη τη στρατηγική της
εξαγωγής του φραπέ στη Ρωσία. “Μας φάνηκε μια απίστευτη ευκαιρία, την
οποία και βάλαμε επί χάρτου”, αναφέρει η κ. Γκορόντνιαγια.
Η ελληνορωσική επιχείρηση προχώρησε ένα βήμα παραπέρα και δημιούργησε
ένα blog, το “ημερολόγιο της εξαγωγής του φραπέ στη Ρωσία”
(www.Frappe-in-Russia.blogspot.com), που μέσα σε μόλις δυο εβδομάδες
ύπαρξής του, προσέλκυσε περί τους 500 αναγνώστες!
“Απευθυνόμαστε, κυρίως, σε επιχειρηματίες που παλεύουν να
καταπολεμήσουν την κρίση, κάνοντας εξαγωγές προς όλο τον κόσμο. Θέλουμε
να λαμβάνουμε συμβουλές από πιο έμπειρους και να ανοίγουμε δρόμο προς τη
Ρωσία στους αρχάριους”, αναφέρει η κ. Γκορόντνιαγια.
Εξηγώντας τη βασική ιδέα του όλου εγχειρήματος, επισημαίνει ότι
σήμερα βρίσκεται στο στάδιο της πιστοποίησης- βάσει των σχετικών
προτύπων ISO της Ρωσίας- των υλικών που χρησιμοποιούνται για την
κατασκευή του φραπέ, του πλαστικού κυπέλου, αλλά και του καλαμιού που
περιλαμβάνονται στη συσκευασία προς πώληση. Η κ. Γκορόντνιαγια εκτιμά
ότι η όλη διαδικασία πιστοποίησης θα ολοκληρωθεί εντός του Αυγούστου και
έτσι, μέσα στο Σεπτέμβριο θα γίνει και η παρουσίαση του προϊόντος σε
εκδηλώσεις που ήδη προετοιμάζονται σε Μόσχα και Κίεβο.
Σε έρευνα αγοράς που διενεργείται ακόμα και σήμερα, καταγράφεται
έντονο το ενδιαφέρον των Ελλήνων στη Ρωσία για προμήθεια του σπαστού
φραπέ, τόσο για να το συμπεριλάβουν στα εστιατόριά τους, όσο και να το
τοποθετήσουν στα ράφια του μίνι μάρκετ που διατηρούν. Από την ίδια
έρευνα προκύπτει σύμφωνα με την κ. Γκορόντνιαγια, ότι όποιος Ρώσος
τουρίστας επισκέφθηκε την Ελλάδα και δοκίμασε έστω και μια φορά τον καφέ
φραπέ, τού άρεσε 100% και πριν από την επιστροφή του στα πάτρια εδάφη,
ρωτούσε εάν το συγκεκριμένο προϊόν μπορεί να το βρει σε κάποιο μέρος στη
χώρα του.
Όπως μας αποκαλύπτει η κ. Γκορόντνιαγια, λόγω της πρότερης πολιτικής
κατάστασης, η Ρωσία επί τουλάχιστον 70 χρόνια βρισκόταν σε κατάσταση
αποκλεισμού από τα ξένα προϊόντα και από τη δεκαετία του ’90, οπότε και
εισήλθαν στη χώρα- έστω και παράνομα- τα πρώτα ξένα είδη, ο κόσμος “δεν
σταματά να δοκιμάζει οτιδήποτε καινούριο βλέπει, ιδίως ό,τι προέρχεται
από την Ελλάδα”.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Το αλίευσα ΕΔΩ http://olympia.gr/