Του Αντώνη Τριανταφύλλου Την αποκαθήλωση των θρησκευτικών συμβόλων από όλα τα ελληνικά δημόσια καταστήματα (σχολεία, δημόσιες υπηρεσίες, δικαστικές αίθουσες), σε εφαρμογή της πρόσφατης καταδίκης της Ιταλίας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ) αξίωσε, χωρίς αποτέλεσμα, η Μη Κυβερνητική Οργάνωση «Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι» (ΕΠΣΕ). Τα στελέχη του ΕΠΣΕ Andrea Gilbert και Παναγιώτης Δημητράς και ο νομικός σύμβουλος του ΕΠΣΕ Βασίλης Σωτηρόπουλος παριστάμενοι ως διάδικοι ενώπιον του Εφετείου Αθηνών ζήτησαν την αποκαθήλωση της εικόνας του Χριστού πάνω από την έδρα και την απομάκρυνση του Ευαγγελίου από το βήμα του μάρτυρα. Για να στηρίξουν την ενέργειά τους αυτή επικαλέστηκαν την πρόσφατη καταδίκη της Ιταλίας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ) αλλά και τις γενικές αρχές του δικαίου, όπως έχουν αναπτυχθεί ειδικά για το θέμα αυτό (υποχρέωση ουδετερότητας της πολιτείας στα θέματα θρησκείας) από τον Καθηγητή Νομικής Μιχάλη Σταθόπουλο. Ωστόσο, το πρωτοφανές αίτημα τους απορρίφθηκε ομόφωνα από τους δικαστές, με το σκεπτικό ότι δεν υπάρχει σχετική νομοθετική ρύθμιση στη χώρα μας που να απαγορεύει την ανάρτηση θρησκευτικών συμβόλων σε δημόσιους χώρους. Η υπόθεση του «σταυρού» στην Ιταλία Όπως είναι γνωστό, το ΕΔΔΑ στις 3 Νοεμβρίου 2009, δημοσιοποίησε την απόφαση στην υπόθεση Lautsi κατά της Ιταλίας με την οποία διαπίστωσε παραβίαση του άρθρου 2 του πρώτου προσθέτου Πρωτοκόλλου σε συνδυασμό με το άρθρο 9 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), λόγω της ανάρτησης του εσταυρωμένου στα δημόσια ιταλικά σχολεία. Το δικαστήριο του Στρασβούργου στην υπόθεση Lautsi υπογράμμισε ότι τα τέκνα της προσφεύγουσας θα μπορούσαν εύλογα να θεωρήσουν ότι η εκπαίδευσή τους λάμβανε χώρα σε περιβάλλον το οποίο χαρακτηριζόταν από την ιδιαίτερη παρουσία μιας συγκεκριμένης θρησκείας. Η ύπαρξη του σταυρού μπορεί να αποτελεί, από τη μία πλευρά, ενθαρρυντικό και θετικό στοιχείο για τους χριστιανούς μαθητές, από την άλλη πλευρά όμως είναι δυνατόν να ενοχλεί τους μαθητές οι οποίοι είτε ανήκουν σε άλλο δόγμα ή θρησκεία είτε είναι άθεοι. Το δικαίωμα να μην πιστεύει κάποιος σε οιαδήποτε θρησκεία (εγγενές στοιχείο της θρησκευτικής ελευθερίας) αφορά και την εφαρμογή πρακτικών ή τη χρήση συμβόλων με θρησκευτικό περιεχόμενο. Με βάση τα ανωτέρω, το ΕΔΔΑ δήλωσε ότι αδυνατούσε να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο η υποχρεωτική ανάρτηση του σταυρού, ενός συμβόλου που συνδέεται άρρηκτα με τον καθολικισμό, την κυριαρχούσα θρησκεία στην Ιταλία, θα συμβιβαζόταν με την ιδέα του εκπαιδευτικού πλουραλισμού. Η έννοια αυτή είναι εξάλλου απαραίτητη κατά το ΕΔΔΑ για τη διατήρηση μιας «δημοκρατικής κοινωνίας», όπως η έννοια αυτή απορρέει από την Ευρωπαϊκή σύμβαση για τα δικαιώματα του ανθρώπου. |
Αναδημοσίευση από: http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=884
Θέματα σχετικά:
Το ΕΠΣΕ σε ανακοίνωση του λέει ότι ο Σταυρός.....
......στις σχολικές αίθουσες συνιστά επιλεκτική προβολή μιας θρησκείας, εις βάρος όλων των άλλων.
Αυτό το κατέθεσε ως τρίτος μέρος το ΕΠΣΕ στην υπόθεση Lautsi κατά Ιταλίας όπου το γνωστό Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου έκρινε ότι η ύπαρξη του θρησκευτικού συμβόλου του σταυρού σε σχολικές αίθουσες διδασκαλίας αποτελεί παραβίαση δύο ανθρώπινων δικαιωμάτων: του δικαιώματος στην εκπαίδευση και του δικαιώματος στην ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης.
Αυτό υποστηρίζει σε ανακοίνωση το ΕΠΣΕ όπου μάλιστα μέλη του αύριο το πρωι θα ζητήσουν από Ελληνικό δικαστήριο την απομάκρυνση των θρησκευτικών συμβόλων (εικόνα Χριστού και Ευαγγέλιο).
Και η ερώτηση που έρχεται στον μυαλό μου είναι :
Ο Σταυρός στο εθνικό σύμβολο της Ελληνικής Δημοκρατίας (εθνόσημο) αλλά και στην Ελληνική Σημαία συνιστά και αυτό παραβίαση ;
Δεν το ξεκαθαρίζει αυτό.
Κάποιος ...
...από το ΕΠΣΕ σε σχόλιο του στο blog E-Lawyer υποστηρίζει ότι και τα 10 μέλη του είναι....ΑΘΕΟΙ
Εγω καταλαβαίνω ότι δεν είναι ΑΘΡΗΣΚΟΙ άρα αυτό με βάζεις σε σκέψεις .
Ο Άθρησκος, είναι αυτός που δεν πιστεύει σε καμία θρησκεία, και επομένως δεν έχει καμία ιδέα ή αντίληψη σε σχέση με κάτι ανώτερο. Όταν λέμε ότι δεν πιστεύει σε καμία θρησκεία, σημαίνει ότι μπορεί να δέχεται τις θρησκείες αλλά δεν είναι Θρήσκος, δηλαδή δεν έχει βαθύτατη πίστη και ούτε τηρεί με ευλάβεια τους κανόνες τους! - Αυτό τον κάνει φυσικά μη έμπιστο, αφού δεν ακολουθεί ούτε πιστεύει κανέναν κανόνα στον οποίο μπορεί να ορκιστεί, και γι' αυτό το Σύνταγμα απαγορεύει στους Άθρησκους να μετέχουν ως βουλευτές αφού πρακτικώς είναι αναξιόπιστοι ως προς τον θρησκευτικό όρκο τους.
Αντίθετα ο Άθεος, έχει και πίστη και αντίληψη και ένα σύνολο ιδεών πως δεν υπάρχει κάποια δύναμη ανώτερη (θεότητα), που συχνά τον οδηγεί ότι στο ότι η ανώτερη δύναμη είναι ο ίδιος ο άνθρωπος. Αυτό δεν τον κάνει Άθρησκο, αλλά αλλόθρησκο.
Ένας Άθεος δεν μπορεί να είναι Άθρησκος, αφού ο Άθεος έχει σύνολο ιδεών και αντιλήψεων που καθορίζει μια σχέση μη αποδοχής των θεοτήτων, με τις ίδιες τις εκάστοτε θεότητες. Μάλιστα ο Άθεος, αφού έχει σχέση απάρνησης με τις θεότητες, σημαίνει ότι έχει πίστη και ένα δικό του σύστημα ιδεών και αντιλήψεων (που του απαγορεύει να δεχτεί οποιαδήποτε θεότητα) στο οποίο είναι πιστός, και το οποίο τηρεί με ευλάβεια, κάτι που τον κάνει αξιόπιστο σε σχέση με τον όρκο, και σε αντίθεση με τον Άθρησκο.
Στην πραγματικότητα ο Άθεος είναι άνθρωπος που δεν πιστεύει στην ύπαρξη ανώτερης οντότητας η οποία θα του λύσει τα προβλήματα, αλλά πιστεύει και γνωρίζει πως μόνο αυτός μπορεί να λύσει τα προβλήματά του και να κάνει καλό στον κόσμο γύρω του.
Άραγε ποια είναι η θρησκεία των Άθεων του ΕΠΣΕ ;
Αναδημοσίευση από :http://akritas-history-of-makedonia.blogspot.com/2009/11/blog-post_09.html