Τρίτη 20 Απριλίου 2010

Οι Γερμανοί μάς κάνουν… νούμερα


Bookmark and Share
Quantcast

ΟΡΑΤΗ είναι πλέον η απειλή για τον ελληνικό τουρισμό να χάσει μέχρι και 230.000 γερμανούς τουρίστες φέτος. Αιτία, το αρνητικό κλίμα που συντηρείται για την Ελλάδα σε μερίδα της κοινής γνώμης της Γερμανίας, μέσω δημοσιευμάτων και πολλών αναφορών σε blogs.Οι μειωμένες κρατήσεις και οι συνεχείς εκπτώσεις των ξενοδόχων, οι οποίοι προσπαθούν να βρουν πελάτες, οδηγούν ταυτόχρονα παράγοντες της αγοράς να προβλέπουν μείωση τουριστικών εισπράξεων φέτος από 700 εκατ. έως και 1 δισ. ευρώ.

Τα αρνητικά δεδομένα οδηγούν την κυβέρνηση να προσκαλέσει στην Ελλάδα αρχικά γερμανούς και στη συνέχεια και άλλους ευρωπαίους δημοσιογράφους, με στόχο να αναστραφεί όσο γίνεται το κλίμα. Την ίδια στιγμή ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), ετοιμάζεται να αξιοποιήσει το Ιντερνετ για την προβολή της χώρας, αφού τα λιγοστά χρήματα που διαθέτει το υπουργείο δεν επαρκούν για σοβαρή διαφημιστική καμπάνια διεθνώς.
Η μείωση κρατήσεων από τη Γερμανία παραμένει στα επίπεδα του -10% σε σχέση με την περυσινή άσχημη χρονιά, κατά την οποία υπολογίζεται ότι ήρθαν στη χώρα μας 4,3-4,6% λιγότεροι τουρίστες από τη συγκεκριμένη χώρα (στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας για την κίνηση από τα γερμανικά αεροδρόμια). Αν, μάλιστα, δεν κλείσει η ψαλίδα τότε διαγράφεται ορατός ο κίνδυνος ο ελληνικός τουρισμός να χάσει φέτος έως και 230.000 πελάτες.

Ιδιαίτερα οι μεγάλοι τουρ οπερέιτορ της παγκόσμιας αγοράς (TUI, Thomas Cook, Rewe) εμφανίζονται να καταγράφουν υστέρηση κρατήσεων περί το 15% σε σχέση με πέρυσι.

Ελληνες επιχειρηματίες του τουρισμού (ξενοδόχοι και τουρ οπερέιτορ), που διατηρούν στενούς δεσμούς με τη γερμανική αγορά, εξηγούν ότι η υστέρηση οφείλεται σε δύο λόγους: στο αρνητικό κλίμα που δημιουργήθηκε μεταξύ των δύο χωρών το προηγούμενο διάστημα αλλά και στην προσμονή ότι η άσχημη οικονομική κατάσταση της Ελλάδας θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε μεγάλη μείωση των τιμών στα ελληνικά ξενοδοχεία.

Η αρνητική εικόνα

Συνεχείς αρνητικές αναφορές σε γερμανικά ιστολόγια συντηρούν μια αρνητική εικόνα για την Ελλάδα. Σε μια μερίδα του κοινού υπάρχει μια διστακτικότητα για το πώς θα τους υποδεχτούν φέτος οι Ελληνες, μετά απ’ όλα όσα συνέβησαν και γράφτηκαν, και δεν θέλουν να διακινδυνεύσουν να χαλάσουν την ηρεμία των διακοπών τους», έλεγε χαρακτηριστικά έλληνας ταξιδιωτικός πράκτορας.

Σε μια προσπάθεια να αναστραφεί όσο γίνεται το κλίμα, ο ΕΟΤ, σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ, ετοιμάζονται να προσκαλέσουν δημοσιογράφους από τη Γερμανία στην Ελλάδα, συμπεριλαμβάνοντας μεταξύ άλλων ξεναγήσεις σε γνωστές τουριστικές περιοχές και κρουαζιέρες στο Αιγαίο. Στόχος της κίνησης είναι να προκληθεί ένα κύμα δημοσιότητας για την Ελλάδα στα γερμανικά ΜΜΕ, μέσω των οποίων θα μεταφέρεται μια ρεαλιστική εικόνα της Ελλάδας και των τουριστικών περιοχών της.

Αντίστοιχες προσκλήσεις ετοιμάζονται και για εκπροσώπους των ΜΜΕ και άλλων ευρωπαϊκών χωρών, αφού τα λιγοστά χρήματα δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για μια κλασικού τύπου διαφημιστική καμπάνια. Η οποία, επιπλέον, θεωρείται από τους ειδικούς ότι θα είχε μικρά αποτελέσματα εξαιτίας της αρνητικής δημοσιότητας που συντηρείται στα διεθνή ΜΜΕ, για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Στο ίδιο μήκος κύματος ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων φέρεται να έχει επεξεργαστεί σχέδιο χαμηλού κόστους για την προβολή του ελληνικού τουρισμού μέσω τωμ νέων τεχνολογιών, αξιοποιώντας και τις νέες μορφές κοινωνικής δικτύωσης όπως είναι το Facebook και το Twitter.

Βοήθεια από την Ανατολική Ευρώπη

«Καλούμαστε να κάνουμε διαχείριση κρίσης και σ’ αυτές τις περιπτώσεις άμεσες λύσεις μπορούν να προσφέρουν οι αγορές που θεωρούνται «ώριμα φρούτα» όπως αυτές των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης».

Η άποψη ανήκει στον Α. Ανδρεάδη, πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) και πρώτο αντιπρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Ο επικεφαλής των ελλήνων ξενοδόχων εκτιμά ότι η Ελλάδα μπορεί να δημιουργήσει ένα «μαξιλάρι» από επισκέπτες που θα προέρχονται από τη Σερβία, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, τους οποίους θα αμβλυνθεί η μείωση από τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Ο ίδιος εκτιμά ότι από τα συγκεκριμένα κράτη μπορούν να έρθουν περί τους 500.000 τουρίστες. Ωφελημένες από την αύξηση του τουριστικού ρεύματος από τα Βαλκάνια εκτιμάται ότι θα είναι κυρίως οι περιοχές του βόρειου «τόξου» του ελληνικού τουρισμού, από τη Θράκη μέχρι τα παράλια του Ιονίου.

Πολλά ποντάρουν φέτος οι έλληνες ξενοδόχοι στους επισκέπτες από τη Ρωσία, την Ουκρανία και τη Λευκορωσία. Ρώσοι και ουκρανοί τουρ οπερέιτορ έχουν αυξήσει σημαντικά φέτος τις πτήσεις τους προς Ελλάδα και οι έλληνες ξενοδόχοι ελπίζουν σε αύξηση της κίνησης μεγαλύτερη του 20-30%.

Ολα, ωστόσο, θα κριθούν από το ρυθμό έκδοσης της βίζας Σένγκεν που απαιτείται για τους πολίτες αυτών των χωρών. Στο σημείο αυτό ο Α. Ανδρεάδης επισημαίνει ότι υπάρχουν φαινόμενα «λευκής απεργίας» των υπαλλήλων των ελληνικών προξενείων, οι οποίοι -όπως υποστηρίζει- δείχνουν να έχουν μειώσει τους ρυθμούς διεκπεραίωσης των συγκεκριμένων διαδικασιών.

Γαλλικό κλειδί, βρετανικό αγκάθι

Αντίθετες πορείες ακολουθούν οι κρατήσεις στη βρετανική και τη γαλλική αγορά.

Στην αγορά της Βρετανίας καλύπτεται σταδιακά η μεγάλη μείωση κρατήσεων, η οποία αρχικά έφθανε το 15-20%. Τα πρόσφατα στοιχεία δείχνουν κλείσιμο της ψαλίδας σε μονοψήφιο ποσοστό. Αν συνεχιστεί η αυξητική τάση, στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι στη χειρότερη περίπτωση η χρονιά μπορεί να κλείσει με μικρή μονοψήφια μείωση.

Διαφορετική είναι η εικόνα για τον ελληνικό τουρισμό στο άλλο άκρο του γαλλογερμανικού άξονα, όπου δείχνει να επιβεβαιώνεται το σύνθημα Ελλάς-Γαλλία-συμμαχία. Σε αντίθεση με πολλούς Γερμανούς που διστάζουν να κλείσουν φέτος τις διακοπές τους στην Ελλάδα, οι Γάλλοι ψηφίζουν Ελλάδα «δαγκωτό».

Η ζήτηση από Γαλλία εμφανίζει σημαντική αύξηση και στελέχη της αγοράς διακινδυνεύουν την πρόβλεψη ότι αν διατηρηθεί σε αυτά τα επίπεδα, δεν αποκελίεται η χρονιά να κλείσει με σημαντική αύξηση πέριξ του 10%.

Π. Δ. Υ.

Το πρόβλημα αγγίζει και την Ελούντα

Η θεωρούμενη ως ναυαρχίδα των διακοπών πολυτελείας στην Ελλάδα, η περίφημη Ελούντα, νιώθει έντονα πλέον το αποτύπωμα της κρίσης.

Οι ξενοδόχοι προχωρούν σε επιλεκτικές προσφορές και οι εκπτώσεις φθάνουν ή και ξεπερνούν το 40%.

Ενδεικτικά, στα μέσα Μαΐου, ένα από τα γνωστότερα πολυτελή συγκροτήματα της περιοχής προσφέρει στο Ιντερνετ δωμάτια σε τιμή 248 ευρώ αντί για 408 ευρώ που ήταν η κανονική τιμή την ίδια χρονική περίοδο.

Σε άλλο ξενοδοχείο πέντε αστέρων της περιοχής η τιμή πέφτει στα 160 ευρώ αν θυσιάσει κάποιος τη θέα στη θάλασσα, ενώ αν προτιμήσει ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων στην ίδια περιοχή μπορεί να βρει δωμάτιο ακόμα και από 34 ευρώ. Ακόμα και στις αρχές Ιουνίου σε ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων της περιοχής βρίσκει κανείς δωμάτιο για Σαββατοκύριακο σε τιμή 60 ευρώ. πηγή



Το αλίευσα ΕΔΩ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Οι αναρτήσεις στο ¨Παζλ Ενημέρωσης¨

Παζλ Ενημέρωσης