Δημοσιεύθηκε από βιβλιοπωλείο "χωρίς όνομα" στο Απριλίου 20, 2010
Παραμονές της συμπλήρωσης 43 χρόνων από την επάρατο δικτατορία του 67, όπου η αποστολή της ήταν η καταστροφή της Κύπρου [ και το πέτυχε και μετά την εκπλήρωση της αποστολής της την βάλανε και φυλακή και όλα "μέλι-γάλα",αλλά η Κύπρος όχι μόνον εξακολουθεί να στενάζει αλλά με την ενδοτικότητα των πολιτικών μας ελίτ[και εδώ και στην Κύπρο ] οδηγείται στην πλήρη καταστροφή[και δεν υπάρχει και χούντα για να τα φορτώσουμε κάπου].
Ευτυχώς όμως υπάρχει ο περήφανος Κυπριακός Λαός ο οποίος θα ξαναδώσει χαστούκι και στις ερυθρωπές παρειές του νεοταξικου πολυπολιτισμικού ιμπεριαλισμού και των δικών μας ενδοτικών ελίτ.
Ο Αντόνιο Γκράμσι είχε πεί ότι ο Μουσολίνι δεν ανέτρεψε την Δημοκρατία αλλά έναν φαλκιδευμένα κοινοβουλευτισμό.
Τα θυμηθήκαμε αυτά με το σημερινό κείμενο [ βλέπε κατωτέρω ] του Νίκου Γ. Ξυδάκη στην Καθημερινή όπου ομιλεί για “τη χώρα που αποθεώνει ξεδιάντροπα την ψευτοδημοκρατία του όλοι ίσοι κάτω από τη βάση” με αφορμή την πρόσφατη ανακοίνωση της Αδαμαντοκόλλητης [ επιτυχής έκφραση του Κώστα Ζουράρι ] κ. Υπουργού της [ μή Εθνικής ]Παιδείας για την κατάργηση της βάσης του 10….
Καί η μέν κ Γιαννάκου έφερε τη βάση του 10, αλλά μαζύ με αυτήν και το κουρελούργημα της Στ’ Δημοτικού [ πάλι επιτυχής έκφραση του Κώστα Ζουράρι ] της οθωμανολάγνου παρέας του κ.Σόρος [ Λιάκος-Κουλούρη-Ρεπούση ], αλλά η Αδαμαντοκόλλητη κ.Υπουργός έφερε μαζυ με την θιασώτισα του κουρελουργήματος της ΣΤ’ κ. Δραγώνα [ με εκκρεμότητα ακόμη για την αναγνώριση του πτυχίου της από το ΔΙΚΑΤΣΑ ] και την κατάργηση της βάσης του 10…..
Το πρόβλημα βέβαια παραμένει και είναι ότι εκτός από τον κ.Ξυδάκη και τινες άλλες δημοσιογραφικές αντιδράσεις η Ακαδημαϊκή κοινότητα τηρεί σιγήν ιχθύος για αυτήν την ακόμη μεγαλύτερη αποδόμηση της Παιδείας μας..
Κρίμα ,κρίμα γιατί στο Υπουργείο όπου έλαμψαν ένας Γεώργιος Παπανδρέου [ ο παππούς βέβαια ] και ο Λουκής Ακρίτας, βρίσκεται μία Αδαμαντοκόλλητη θιασωτισα της Αγγλικής ως επισήμου γλώσσας της Ελλάδας και στη θέση των φιλοσόφων Γενικών Γραμματέων του Υπουργείου Κώστα Γεωργούλη και Ευάγγελου Παπανούτσου μια ειδική [ ; ] Γραμματέας του επιπέδου της κ.Δραγωνα..
Απολαύστε το κείμενο του Ν.Ξυδάκη,
Δημητρης Αλευρομαγειρος
Eνα βλεμμα Οραμα για τη νεολαία: όλοι ίσοι κάτω από τη βάσηTου Nικου Γ. ΞυδακηΤα μέτρα για την Παιδεία, που εξήγγειλε η αρμόδια υπουργός ύστερα από πολύμηνη εκκόλαψη, άλλα αμήχανα κι άλλα ασυνάρτητα, συνθέτουν ένα αντιφατικό πακέτο ενδεικτικό της αντιφατικής διακυβέρνησης που ζούμε. Η περίοδος δοκιμής για τους νέους δασκάλους λ. χ. και η παιδαγωγική κατάρτιση κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. Επόμενο βήμα θα ήταν η ανάσχεση της βιομηχανίας μεταπτυχιακών τίτλων στα παιδαγωγικά τμήματα, με σκοπό την πληρωμένη εκπαιδευτικά άδεια και το επίδομα. Η αξιολόγηση του σχολικού έργου προτείνεται δειλά και μάλλον συγκεχυμένα, ενώ δεν προτείνεται σαφής αξιολόγηση των εκπαιδευτικών· επιθεωρητής δεν προβλέπεται, οι εκπαιδευτικοί κατά κάποιον τρόπο αυτοαξιολογούνται· θετικό στοιχείο μπορεί να αναδειχθεί, υπό όρους, η ανάμειξη των συλλόγων γονέων. Η σφοδρή αντίφαση, τώρα: η υπουργός Αννα Διαμαντοπούλου καταργεί τη βάση του 10 στις πανελλαδικές εξετάσεις για ΑΕΙ, την οποία εισήγαγε η πρώην υπουργός Μαριέττα Γιαννάκου το 2006. Θυμόμαστε ασφαλώς ότι πριν θεσπιστεί η βάση του 10 (ως μέσος όρος), έμπαιναν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ μαθητές με μονοψήφιο μέσο όρο βαθμολογίας: 3, 4, 5… Η βάση του 10 υπολογίζεται ότι άφησε εκτός ΑΕΙ – ΤΕΙ περίπου 60.000 υποψήφιους σπουδαστές και οδήγησε σε ερήμωση διάφορες επαρχιακές σχολές, αμφιβόλου ακαδημαϊκής επάρκειας έτσι κι αλλιώς, και συνακόλουθα σε κάμψη του ιδιότυπου φοιτητικού τουρισμού προς την επαρχία. Το δεκάρι δεν είναι πανάκεια· δεν θεραπεύει όλες τις δομικές ασθένειες του εκπαιδευτικού συστήματος· δεν προφυλάσσει το λύκειο από τον ευτελισμό, δεν καταπολεμάει την αποστήθιση. Ωστόσο, θέτει ένα όριο, διαφυλάσσει κάπως το επίπεδο των σχολών, οι οποίες υποφέρουν ήδη από συμφόρηση και κάμψη των παρεχομένων σπουδών. Ποιο είναι το επιχείρημα της κ. Διαμαντοπούλου για την κατάργηση του 10; «Δεν υπάρχει καμία ένδειξη ή μελέτη που να αποδεικνύει ότι η θέσπιση της βάσης του 10 πέτυχε στο ελάχιστο την άνοδο της ποιότητας σπουδών στα λύκεια ή στα τριτοβάθμια ιδρύματα». Μα δεν είναι καθήκον του υπεύθυνου υπουργείου να διεξαγάγει τη μελέτη που θα διαπίστωνε την αποτελεσματικότητα ή μη της βάσης; Κι όμως, η υπουργός επικαλείται την ανυπαρξία μελέτης, δηλαδή την ανυπαρξία τεκμηρίωσης και έρευνας, για να δικαιολογήσει τη δράση της… Και του χρόνου θα δούμε τι κάνουμε, είπε. Τραγέλαφος. Αυτό που δεν ομολογεί η υπουργός είναι ότι η κυβέρνηση επιθυμεί να ξαναγεμίσει τα σχολάζοντα ιδρύματα της επαρχίας, αυτά που στήθηκαν δίκην στρατοπέδων για να προσφέρουν εύκολο εισόδημα στις τοπικές κοινωνίες: ενοίκια από γκαρσονιέρες και rooms, εστιατόρια, καφετέριες. Λαμία, Αγρίνιο, Ναύπλιο, Τρίπολη, Κόρινθος, Φλώρινα, Κοζάνη, Πρέβεζα, Αρτα, κάθε πόλη και πανεπιστημιακή σχολή, κάθε κωμόπολη και ΤΕΙ. Για να παρκάρουν εκεί οι μαθητές του 5 ή του 6, αυτοί που ούτως ή άλλως δεν μπορούν ή δεν ενδιαφέρονται να πιάσουν το 10, αλλά που έτσι παρκαρισμένοι αδρανείς μένουν έξω από την επισήμως καταγραφόμενη ανεργία, αφαιμάσσοντας τις οικογένειές τους, μη καταλήγοντας σε ουσιαστική εκπαίδευση ή έστω σε ένα πτυχίο με κάποιο επαγγελματικό αντίκρισμα. Να κυκλοφορεί το χρήμα από τη μια τσέπη στην άλλη… Και η νεολαία να θάβεται σε χωματερές, να ταΐζεται με ψέματα και πέτσινα πτυχία. Η κυβέρνηση ομολογεί ότι δεν έχει καμιά μελέτη, κανένα σοβαρό σχέδιο για μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης, δεν έχει να προσφέρει καμία σοβαρή προοπτική στη νεολαία· προοπτική σπουδών με δημιουργικό περιεχόμενο και κάποιο αντίκρισμα στην αγορά εργασίας, προοπτική εργασίας, προοπτική υγιούς εγκοινωνισμού και αξιοκρατίας. Οχι, ακόμη και τα παιδιά που δεν θέλουν ή δεν μπορούν να σπουδάσουν, αντί να προσανατολιστούν προς άλλα επαγγέλματα, δεξιότητες, τέχνες, οδηγούνται αγεληδόν στις παράγκες που αποκαλούνται ΑΕΙ, για να λιμνάσουν πληρώνοντας καφετέριες, κινητά και υπεραστικά λεωφορεία, για να ζωντανέψουν με την κατανάλωσή τους μαραμένες, εγκαταλελειμμένες επαρχιακές πόλεις. Ιδού το όραμα: Από δεκαοκτώ χρόνων στην αδράνεια και τη φυγομαχία, στις χαμηλές προσδοκίες, στο ροκάνισμα του χρόνου. Σε μια χώρα που αποθεώνει ξεδιάντροπα την ψευδοδημοκρατία του όλοι ίσοι κάτω από τη βάση, όλοι περνούν όπου να ’ναι, ό, τι να ’ναι. Με μια κυβέρνηση που ήθελε, λίγους μήνες νωρίτερα, να κάνει copy-paste σχολικό θαύμα της Φινλανδίας. Εμεινε στο copy. Kαι σπεύδει υποκριτικά, δημαγωγικά, αναίσχυντα, να κρύψει την ανεργία, την απουσία παραγωγικών δομών, την απουσία σχεδίου, την έλλειψη κάθε οράματος, παρκάροντας τα νιάτα σε παράγκες, σταθμούς ΚΤΕΛ και καφενεία – κάτω από τη βάση. |
Το αλίευσα ΕΔΩ