Κάτω από το βάρος της εκβιαστικής απειλής των Γερμανών ιδιοκτητών για κήρυξη σε πτώχευση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, η Κυβέρνηση εκπροσωπούμενη από τον ΥΠΕΘΑ Ευάγγελο Βενιζέλο, συμφώνησε για την μεταβίβαση του 75.1% των Ναυπηγείων στην Abu Dhabi Mar, του επενδυτικού κολοσσού , από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Το τελικό κείμενο της συμφωνίας- πλαίσιο θα είναι έτοιμο αύριο το μεσημέρι.
Η συμφωνία δεν θα υποστηρίζαμε ότι δικαιολογεί θριαμβολογίες. Είναι μια μάλλον κακή συμφωνία, αλλά είναι η καλύτερη δυνατή, κάτω από τις υφιστάμενες πραγματικότητες και τις πιέσεις των Γερμανών ιδιοκτητών, που μέχρι και την τελευταία στιγμή απειλούσαν, ότι θα απολύσουν όλους τους εργαζόμενους στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Η συμφωνία επιτεύχθηκε επειδή η Ελλάδα δεσμεύτηκε να καταβάλει εντός του 2010 προκαταβολή 300 εκατομμυρίων ευρώ, για την ναυπήγηση δύο νέων υποβρυχίων, συνολικού κόστους 1 δισεκατομμυρίου ευρώ. Και ακόμη δεσμευτήκαμε να παραλάβουμε το ελαττωματικό υποβρύχιο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» (το γνωστό και ως το υποβρύχιο που «γέρνει»), με σκοπό την πώλησή του.
Όμως, αυτή η κακή λύση, είναι προτιμότερη από το ναυάγιο των συνομιλιών, διότι τότε:
Θα έκλειναν τα Ναυπηγεία και 1300 εργαζόμενοι θα έχαναν τη δουλειά τους.
Και ακόμη, θα χάναμε οριστικά τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ που έχουμε ήδη προκαταβάλει στη γερμανική εταιρεία Thyssen (TKMS), για την ναυπήγηση 4 νέων υποβρυχίων και τον εκσυγχρονισμό 3 παλιάς τεχνολογίας, χωρίς όμως το Πολεμικό Ναυτικό να έχει παραλάβει οτιδήποτε από τους Γερμανούς, ενώ το υποβρύχιο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» θα σάπιζε στα ναυπηγεία στο Κίελο.
Το ΥΠΕΘΑ σε ανακοίνωση τύπου επισημαίνει ότι: «Το κείμενο της οριστικής και αναλυτικής σύμβασης κινείται απολύτως μέσα στις προβλέψεις του Framework Agreement της 18ης Μαρτίου 2010. Υπενθυμίζεται ότι ένα βασικό πρόβλημα που έπρεπε να αντιμετωπιστεί ήταν το ζήτημα των παράνομων κρατικών ενισχύσεων παλαιοτέρων εποχών προς τα Ελληνικά Ναυπηγεία που είχε οδηγήσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην κίνηση της διαδικασίας παραπομπής της Ελλάδας στο Δικαστήριο της ΕΕ. Το ζήτημα αυτό λύθηκε μετά από σειρά διαβουλεύσεων στις αρχές Αυγούστου. Όπως έχει τονίσει κατ’ επανάληψη ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, η συμφωνία θα εγκριθεί από την Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων και από το ΚΥΣΕΑ (που λειτουργούν ως όργανα του υπουργικού συμβουλίου) και θα υποβληθεί για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.Θεμελιώδης όρος της συμφωνίας είναι ότι αυτή δεν μπορεί να τεθεί σε ισχύ αν δεν προηγηθεί η κύρωση δια νόμου από τη Βουλή των Ελλήνων. Ο κ. Βενιζέλος έχει τονίσει κατ’ επανάληψη ότι η Κυβέρνηση επιμένει στην ανάγκη διαμόρφωσης ευρείας συναίνεσης καθώς η λύση που δίνεται είναι η πλέον ωφέλιμη για το ελληνικό Δημόσιο, εν όψει των οξέων προβλημάτων και των εκκρεμοτήτων που είχαν διαμορφωθεί μέχρι τον Οκτώβριο του 2009 και ενόψει των επιπτώσεων που θα έχει η ματαίωση της συμφωνίας ακόμα και αν η έκβαση της διαιτητικής δίκης στο Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο είναι η καλύτερη δυνατή για το Ελληνικό Δημόσιο. Οι διαδικασίες αυτές προβλέπεται να ολοκληρωθούν μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2010.»
O πρώην ΥΠΕΘΑ Ευάγ.Μειμαράκης, μετά τη συνάντησή του με τον Πρόεδρο της Ν.Δ. Α.Σαμαρά, ανάμεσα στα άλλα , έκανε και μια αναφορά στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά επισημαίνοντας ότι, «το ΥΠΕΘΑ είναι πελάτης των Ναυπηγείων και δεν έχει την ευθύνη της ναυπηγο-κατασκευαστικής πολιτικής. Αν ο κ. Βενιζέλος είναι πολυπράγμων και θέλει να ασχολείται και με την ναυπηγο-επισκευαστική πολιτική, είναι δικό του θέμα. Από κυβερνητικής πλευράς, τα θέματα αυτά είναι αρμοδιότητας των Υπουργείων Οικονομίας και Ανάπτυξης.»Το αλίευσα ΕΔΩ