Σας παραθέτουμε παρακάτω δημοσιεύσεις από το διαδίκτυο που αναφέρονται σε εξοπλισμούς-δραστηριότητες των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων στην περιοχή του Έβρου.
Με μία πρώτη ανάγνωση ακόμη και ένας μη στρατιωτικός αντιλαμβάνεται ότι κάτι συμβαίνει στο Κάραγατς όπου οι Τούρκοι διαθέτουν το τακτικό πλεονέκτημα του προγεφυρώματος.
Τι κάνουμε από την πλευράς μας; Είμαστε έτοιμοι με τα μέσα που διαθέτουμε να προστατεύσουμε την εδαφική μας ακεραιότητα, ή έχουμε δώσει πίστη στην «ελληνοτουρκική προσέγγιση και φιλία» των πολιτικών.
Ειδικότερα οι δημοσιεύσεις που αναφέρονται σε εξοπλισμούς- δραστηριότητες των Τούρκων είναι:
1. Αμφίβια Επιθετική Γέφυρα Samur Παρουσιάστηκε από την τουρκική εταιρεία FNSS η πρώτη κινητή αμφίβια επιθετική γέφυρα SAMUR. Πρόκειται για το πρώτο όχημα μίας συνολικής παραγγελίας 52 οχημάτων του ιδίου τύπου. Η πρόταση της εταιρείας περιελάμβανε το σασί του...
τροχοφόρου οχήματος 8x8 Pars, που επίσης κατασκευάζει η εταιρεία FNSS, για το όχημα φορέα και το σχέδιο της γερμανικής επιθετικής αμφίβιας γέφυρας τύπου Μ3 της εταιρείας Santa Barbara Sistemas GmbH πρώην EWK.
Από δοκιμές που έχουν γίνει από το γερμανικό Στρατό με την γέφυρα Μ3 η διεκπεραίωση ενός άρματος από την μία όχθη στην άλλη για ένα ποταμό παρόμοιο με τον Έβρο, δεν διαρκεί παραπάνω από 6 λεπτά όταν η Μ3 λειτουργεί ως πορθμείο.
Eκτιμάται λοιπόν ότι το Τουρκικό Μηχανικό θα έχει εντάξει στο δυναμικό του πορθμεία ικανά να μεταφέρουν δύο ίλες αρμάτων μέσα σε 6,5 λεπτά στην δυτική ακτή του Έβρου!
Και μέσα σε 15' μπορούν να ζεύξουν τις δύο όχθες!
Κάθε αμφίβιο όχημα-σχεδία Samur έχει δυνατότητα γεφύρωσης 12,5 μέτρα, ενώ η κάθε συλλογή που αποτελείται από 12 οχήματα-σχεδίες που γεφυρώνουν 150 μέτρα
Το κάθε ζεύγος οχημάτων-σχεδίων όταν χρησιμοποιείται ως πορθμείο, μπορεί να μεταφέρει άρμα κλάσης 70 τόνων, ενώ για την επάνδρωση του κάθε οχήματος απαιτούνται μόλις 3 στρατιώτες οι οποίοι μπορούν να αναπτύξουν το όχημα-σχεδία και να διεκπεραιώσουν ένα στρατιωτικό όχημα στην απέναντι όχθη ενός ποταμού σαν τον Έβρο σε λιγότερο από 7 λεπτά.
Διαθέτει ικανότητα διεύθυνσης μέσα στο νερό και στους τέσσερις άξονες και λόγω αυτών των δυνατοτήτων μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως πορθμείο (Bay Ferry) ενώ διατηρεί αυτή τη δυνατότητα ακόμα και όταν δύο οχήματα-σχεδίες είναι συζευγμένα. Είναι εξοπλισμένο με κεντρικό σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, η μέγιστη ταχύτητα οδήγησης σε άσφαλτο φτάνει τα 80χλμ/ώρα, ενώ στο νερό κινείται με ταχύτητα μέχρι και 14 χλμ/ώρα. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα καθαρά επιθετικό σύστημα καθότι η Τουρκία με αυτά τα μέσα θα μπορεί ανά πάσα στιγμή ακόμα και κατά τη διάρκεια της νύκτας να αιφνιδιάσει τις ελληνικές δυνάμεις ακόμα και σε τέσσερα διαφορετικά σημεία στο ποτάμι του Έβρου.
Επιπρόσθετα η ήδη αναφερθείσα δυνατότητα του συστήματος να λειτουργήσει σαν πορθμείο επιτρέπει στις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις να μεταφέρουν στο πρώτο κύμα της επίθεσης 24 άρματα μάχης ή άλλο συνδυασμό οπλικών συστημάτων (π.χ. ΤΟΜΑ, ΤΟΜΠ, αυτοκινούμενα πυροβόλα, κλπ) την ίδια στιγμή σε διαφορετικά σημεία.
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό του τουρκικού Στρατού και της εταιρείας το σύνολο των 52 οχημάτων-σχεδιών θα παραδιδόταν μέχρι και τον Οκτώβριο του 2012, με το πρώτο σύστημα να παραδίδεται τα τέλη του 2011.
Το Τουρκικό Μηχανικό εδώ και αρκετά χρόνια διαθέτει δύο τύπους πλωτών ταχέως αναπτυσσόμενων γεφυρών. Συγκεκριμένα, οι Τούρκοι διαθέτουν οκτώ συλλογές πλωτών γεφυρών τnς εταιρείας EWK, των 250 μ. η κάθε μια, καθώς και έξι συλλογές πλωτών γεφυρών RIBBON, αμερικανικής προέλευσης. Οι γέφυρες EWK και RIBBON είναι σχεδόν πανομοιότυπες και εναλλάξιμες μεταξύ τους. Συνεπώς, οι γείτονες ήδη διαθέτουν πολλά και αξιόλογα πλωτά μέσα ζεύξης υδάτινων κωλυμάτων και αυτά που επιπλέον αποκτούν είναι ηροφανέ5 ότι ανησυχούν ιδιαίτερα την ελληνική πλευρά.
2. Leguan Bridge Laying Armoured VehiclesΤον Νοέμβριο του 2008 οι Τούρκοι ανακοίνωσαν την απόφαση προμήθειας 36 γεφυροφόρων αρμάτων τύπου Leguan (τα πρώτα έξι κατασκευασμένα στη Γερμανία και τα υπόλοιπα 30 στην Τουρκία στο στρατιωτικό εργοστάσιο του Kayuseri). Οι γέφυρες Leguan είναι κλάσεως 70 τόνων, αναπτύσσονται «συρταρωτά» και γεφυρώνουν ανοίγματα μέχρι και 24 μ. Γεφυροφόρα άρματα Leguan διαθέτουν λίγες χώρες στον κόσμο και η Ελλάδα διαθέτει μόλις οκτώ επί σκάφους Leopard 1GR. Η Τουρκία προμηθεύεται 36 άρματα έναντι 48 υπαρχόντων σε όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο! To Leguan έχει δυνατότητα γεφύρωσης κωλυμάτων μήκους 28 μ. ανά άρμα σε χρόνο μόλις πέντε λεπτών!
Το Τεθωρακισμένο Όχημα Καθέλκυσης Γέφυρας (AVLB) Leguan ελέγχεται από μοναδικό χειριστή με κλειστή θυρίδα και τοποθετεί γέφυρα Στρατιωτικής Κατηγορίας Βάρους 80 (MLC 80) μήκους 26m, εντός 5 λεπτών με χρήση ενός ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου. Η KMW κατασκεύασε συστήματα Leguan για γεφυροφόρα άρματα Leopard 1 και Leopard 2, τα οποία παραδόθηκαν στον Ελληνικό, Βελγικό, Νορβηγικό και Φινλανδικό Στρατό. Το σύστημα Leguan μπορεί να τοποθετηθεί επίσης σε ευρεία ποικιλία νέων ή μεταχειρισμένων αρμάτων μάχης. Χρησιμοποιείται ενδεικτικά με οχήματα του πολωνικού άρματος μάχης PT91, με Μ47 και Μ60 του Ισπανικού Στρατού και στο Μ1 “Wolverine” των ΗΠΑ.
Με μία πρώτη ανάγνωση ακόμη και ένας μη στρατιωτικός αντιλαμβάνεται ότι κάτι συμβαίνει στο Κάραγατς όπου οι Τούρκοι διαθέτουν το τακτικό πλεονέκτημα του προγεφυρώματος.
Τι κάνουμε από την πλευράς μας; Είμαστε έτοιμοι με τα μέσα που διαθέτουμε να προστατεύσουμε την εδαφική μας ακεραιότητα, ή έχουμε δώσει πίστη στην «ελληνοτουρκική προσέγγιση και φιλία» των πολιτικών.
Ειδικότερα οι δημοσιεύσεις που αναφέρονται σε εξοπλισμούς- δραστηριότητες των Τούρκων είναι:
1. Αμφίβια Επιθετική Γέφυρα Samur Παρουσιάστηκε από την τουρκική εταιρεία FNSS η πρώτη κινητή αμφίβια επιθετική γέφυρα SAMUR. Πρόκειται για το πρώτο όχημα μίας συνολικής παραγγελίας 52 οχημάτων του ιδίου τύπου. Η πρόταση της εταιρείας περιελάμβανε το σασί του...
τροχοφόρου οχήματος 8x8 Pars, που επίσης κατασκευάζει η εταιρεία FNSS, για το όχημα φορέα και το σχέδιο της γερμανικής επιθετικής αμφίβιας γέφυρας τύπου Μ3 της εταιρείας Santa Barbara Sistemas GmbH πρώην EWK.
Από δοκιμές που έχουν γίνει από το γερμανικό Στρατό με την γέφυρα Μ3 η διεκπεραίωση ενός άρματος από την μία όχθη στην άλλη για ένα ποταμό παρόμοιο με τον Έβρο, δεν διαρκεί παραπάνω από 6 λεπτά όταν η Μ3 λειτουργεί ως πορθμείο.
Eκτιμάται λοιπόν ότι το Τουρκικό Μηχανικό θα έχει εντάξει στο δυναμικό του πορθμεία ικανά να μεταφέρουν δύο ίλες αρμάτων μέσα σε 6,5 λεπτά στην δυτική ακτή του Έβρου!
Και μέσα σε 15' μπορούν να ζεύξουν τις δύο όχθες!
Κάθε αμφίβιο όχημα-σχεδία Samur έχει δυνατότητα γεφύρωσης 12,5 μέτρα, ενώ η κάθε συλλογή που αποτελείται από 12 οχήματα-σχεδίες που γεφυρώνουν 150 μέτρα
Το κάθε ζεύγος οχημάτων-σχεδίων όταν χρησιμοποιείται ως πορθμείο, μπορεί να μεταφέρει άρμα κλάσης 70 τόνων, ενώ για την επάνδρωση του κάθε οχήματος απαιτούνται μόλις 3 στρατιώτες οι οποίοι μπορούν να αναπτύξουν το όχημα-σχεδία και να διεκπεραιώσουν ένα στρατιωτικό όχημα στην απέναντι όχθη ενός ποταμού σαν τον Έβρο σε λιγότερο από 7 λεπτά.
Διαθέτει ικανότητα διεύθυνσης μέσα στο νερό και στους τέσσερις άξονες και λόγω αυτών των δυνατοτήτων μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως πορθμείο (Bay Ferry) ενώ διατηρεί αυτή τη δυνατότητα ακόμα και όταν δύο οχήματα-σχεδίες είναι συζευγμένα. Είναι εξοπλισμένο με κεντρικό σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, η μέγιστη ταχύτητα οδήγησης σε άσφαλτο φτάνει τα 80χλμ/ώρα, ενώ στο νερό κινείται με ταχύτητα μέχρι και 14 χλμ/ώρα. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα καθαρά επιθετικό σύστημα καθότι η Τουρκία με αυτά τα μέσα θα μπορεί ανά πάσα στιγμή ακόμα και κατά τη διάρκεια της νύκτας να αιφνιδιάσει τις ελληνικές δυνάμεις ακόμα και σε τέσσερα διαφορετικά σημεία στο ποτάμι του Έβρου.
Επιπρόσθετα η ήδη αναφερθείσα δυνατότητα του συστήματος να λειτουργήσει σαν πορθμείο επιτρέπει στις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις να μεταφέρουν στο πρώτο κύμα της επίθεσης 24 άρματα μάχης ή άλλο συνδυασμό οπλικών συστημάτων (π.χ. ΤΟΜΑ, ΤΟΜΠ, αυτοκινούμενα πυροβόλα, κλπ) την ίδια στιγμή σε διαφορετικά σημεία.
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό του τουρκικού Στρατού και της εταιρείας το σύνολο των 52 οχημάτων-σχεδιών θα παραδιδόταν μέχρι και τον Οκτώβριο του 2012, με το πρώτο σύστημα να παραδίδεται τα τέλη του 2011.
Το Τουρκικό Μηχανικό εδώ και αρκετά χρόνια διαθέτει δύο τύπους πλωτών ταχέως αναπτυσσόμενων γεφυρών. Συγκεκριμένα, οι Τούρκοι διαθέτουν οκτώ συλλογές πλωτών γεφυρών τnς εταιρείας EWK, των 250 μ. η κάθε μια, καθώς και έξι συλλογές πλωτών γεφυρών RIBBON, αμερικανικής προέλευσης. Οι γέφυρες EWK και RIBBON είναι σχεδόν πανομοιότυπες και εναλλάξιμες μεταξύ τους. Συνεπώς, οι γείτονες ήδη διαθέτουν πολλά και αξιόλογα πλωτά μέσα ζεύξης υδάτινων κωλυμάτων και αυτά που επιπλέον αποκτούν είναι ηροφανέ5 ότι ανησυχούν ιδιαίτερα την ελληνική πλευρά.
2. Leguan Bridge Laying Armoured VehiclesΤον Νοέμβριο του 2008 οι Τούρκοι ανακοίνωσαν την απόφαση προμήθειας 36 γεφυροφόρων αρμάτων τύπου Leguan (τα πρώτα έξι κατασκευασμένα στη Γερμανία και τα υπόλοιπα 30 στην Τουρκία στο στρατιωτικό εργοστάσιο του Kayuseri). Οι γέφυρες Leguan είναι κλάσεως 70 τόνων, αναπτύσσονται «συρταρωτά» και γεφυρώνουν ανοίγματα μέχρι και 24 μ. Γεφυροφόρα άρματα Leguan διαθέτουν λίγες χώρες στον κόσμο και η Ελλάδα διαθέτει μόλις οκτώ επί σκάφους Leopard 1GR. Η Τουρκία προμηθεύεται 36 άρματα έναντι 48 υπαρχόντων σε όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο! To Leguan έχει δυνατότητα γεφύρωσης κωλυμάτων μήκους 28 μ. ανά άρμα σε χρόνο μόλις πέντε λεπτών!
Το Τεθωρακισμένο Όχημα Καθέλκυσης Γέφυρας (AVLB) Leguan ελέγχεται από μοναδικό χειριστή με κλειστή θυρίδα και τοποθετεί γέφυρα Στρατιωτικής Κατηγορίας Βάρους 80 (MLC 80) μήκους 26m, εντός 5 λεπτών με χρήση ενός ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου. Η KMW κατασκεύασε συστήματα Leguan για γεφυροφόρα άρματα Leopard 1 και Leopard 2, τα οποία παραδόθηκαν στον Ελληνικό, Βελγικό, Νορβηγικό και Φινλανδικό Στρατό. Το σύστημα Leguan μπορεί να τοποθετηθεί επίσης σε ευρεία ποικιλία νέων ή μεταχειρισμένων αρμάτων μάχης. Χρησιμοποιείται ενδεικτικά με οχήματα του πολωνικού άρματος μάχης PT91, με Μ47 και Μ60 του Ισπανικού Στρατού και στο Μ1 “Wolverine” των ΗΠΑ.
3. Άρματα διάσπασης ναρκοπεδίων Κieler
Τον Απρίλιο του 2010 έγινε γνωστή μια ακόμη τουρκική εξειδικευμένη προμήθεια. Οι γείτονες προμηθεύονται 56 άρματα μηχανικής διάσπασης ναρκοπεδίων KEILER με συστήματα τύπο ανέμης, σε σκάφη αρμάτων LEOPARD 2Α4, κόστους 1 εκατ. ευρώ ανά άρμα. Στην τιμή μονάδας συμπεριλαμβάνεται η αγορά του μεταχειρισμένου άρματος, η εργοστασιακή αξιοποίηση και η διασκευή του σε άρμα διάσπασης ναρκοπεδίου.
Τον Απρίλιο του 2010 έγινε γνωστή μια ακόμη τουρκική εξειδικευμένη προμήθεια. Οι γείτονες προμηθεύονται 56 άρματα μηχανικής διάσπασης ναρκοπεδίων KEILER με συστήματα τύπο ανέμης, σε σκάφη αρμάτων LEOPARD 2Α4, κόστους 1 εκατ. ευρώ ανά άρμα. Στην τιμή μονάδας συμπεριλαμβάνεται η αγορά του μεταχειρισμένου άρματος, η εργοστασιακή αξιοποίηση και η διασκευή του σε άρμα διάσπασης ναρκοπεδίου.
Αιφνιδιαστική άσκηση ταχείας ζεύξης υδάτινου κωλύματος, πιο απλά τη γεφύρωση του ποταμού Έβρου και την περαίωση εντός της ελληνικής επικράτειας τεθωρακισμένων δυνάμεων, έχει πραγματοποιήσει η επίλεκτη 3η τουρκική Τεθωρακισμένη Ταξιαρχία τον Απρίλιο του 2010. Η συγκεκριμένη μονάδα αποτελεί μία από τις καλύτερα εξοπλισμένες τεθωρακισμένες μονάδες του τουρκικού Στρατού και εδρεύει στην πόλη Cerkezkoy και Tekirdag (Ραιδεστός).
Ο τουρκικός Στρατός για πρώτη φορά μετά το 1974 παίρνει στον Έβρο επιθετική διάταξη.
Το σημαίνει αυτό: Οι κύριες τουρκικές μονάδες του 3ου και του 5ου Σώματος Στρατού εγκατέλειψαν την γραμμή προκάλυψης και μεταφέρθηκαν ή μεταφέρονται σταδιακά ανατολικότερα «μακριά» από τα αδιάκριτα ελληνικά «μάτια». Στην γραμμή προκάλυψης έχουν απομείνει μονάδες β’ κατηγορίας, μεθοριακοί φρουροί σύνθεσης με μειονοτικούς (Κούρδους, Αλεβίτες κλπ). Μόνο δύο ταξιαρχίες, η μία στο βορρά και η άλλη στο νότο έχουν απομείνει από τις κύριες μονάδες. Η κίνηση αυτή όσο και αν ακούγεται ως «ακίνδυνη» στην πραγματικότητα είναι άκρως επικίνδυνη. Οι μονάδες μεταφέρονται 50 χλμ στα μετόπισθεν όταν θέλουν να προετοιμαστούν για επιχειρήσεις.
6. Δύο (2) νέα Τουρκικά Συντάγματα Μηχανικού.
Από πληροφορίες του διαδικτύου διαβάζουμε ότι οι Τούρκοι εδημιούργησαν 2 νέα Συντάγματα Μηχανικού, εάν αληθεύει τότε αντιλαμβανόμαστε ότι οι νέες μονάδες αυτές δημιουργήθηκαν για την υποστήριξη των Μεγάλων Σχηματισμών τους για την ανάληψη επιθετικών ενεργειών ενδεχόμενα στον Έβρο.
7. Διακλαδικό Επιχειρησιακό Σχηματισμό Ειδικών ΑποστολώνΗ δήθεν «εκπαιδευτική» Στρατιά του Αιγαίου παύει και επίσημα να είναι εκπαιδευτική: Μετονομάζεται και επίσημα σε «Διακλαδικό Επιχειρησιακό Σχηματισμό Ειδικών Αποστολών» και εντάσσονται σε αυτόν εκτός από τις πέντε ταξιαρχίες του Στρατού, μονάδες της Αεροπορίας Στρατού, πλωτά μέσα και σε επίπεδο Σχηματισμού υπάγονται και αεροπορικές μονάδες εγγύς υποστήριξης! Η 11η Μηχανοκίνητη Ταξιαρχίας Πεζικού που εδρεύει στο Ντενιζλί, αναβαθμίζεται και το ίδιο συμβαίνει και με την 19η Πεζικού και την 3η εκπαιδευτική με έδρα την Αττάλεια».
8. Επίσης θα θέλαμε να επισημάνουμε από την πλευρά μας και τα εξής:
α. Προγεφύρωμα Κάραγατς
Προβλέφθηκε για να καλύπτει την τουρκική πόλη της Αδριανούπολης, η οποία είναι χτισμένη στις όχθες του Έβρου. Συνεπώς στην περιοχή εκείνη η Τουρκία έχει χερσαία σύνορα, μήκους 12 περίπου χλμ. με την Ελλάδα. Η δε ανάληψη μιας επιθετικής ενέργειας στην περιοχή δεν προϋποθέτει τη βιαία διάβαση του Έβρου, αφού το ποτάμι βρίσκεται ήδη πίσω τους και είναι γεφυρωμένο με δύο σταθερές γέφυρες. Τα έργα που έχουν κατασκευασθεί και αποτρέπουν την όποια γεφύρωσή του έχουν συντηρηθεί? Έχουν ληφθεί σοβαρά υπόψη τα νέα δεδομένα γεφύρωσης των Τουρκικών μέσων?
β. Αποναρκοθετήσεις στον Έβρο Είναι ένα θέμα που θα πρέπει να απασχολήσει σοβαρά την ηγεσία της χώρας μας, αυτό της εκκαθάρισης των δεκάδων χιλιάδων, ναρκών στα ναρκοπέδια κατά μήκος της ελληνοτουρκικής μεθορίου στον Έβρο. Ανακοινώσεις δεν έχουμε δει. Έχουν ξεκινήσει; όταν η Τουρκία με πυρετώδεις προετοιμασίες ετοιμάζεται για πιθανή ενέργεια επιθετική σε Κάραγατς ή αλλού.
γ.Γιγαντιαία Έχιδνα
Τα ερωτήματα μας για το συγκεκριμένο οπλικό σύστημα είναι:
-Οι συσκευές που αγοράσαμε έχουν συντηρηθεί ή είναι εκτός ορίου ζωής?
- Πότε έγινε η τελευταία εκτόξευση και πού?
-Εκπαιδεύεται το προσωπικό μας και εάν ναι, με ποιες εκπαιδευτικές συσκευές? Η μία που είχε αγορασθεί ήδη ήταν εκτός λειτουργίας μετά την εκπαίδευση των στελεχών που πραγματοποιήθηκε την δεκαετία του 80.
-Σε περίπτωση εκδήλωσης αντεπίθεσης των δυνάμεων μας (πχ Κάραγατς ) με ποια μέσα θα κάνετε διάσπαση των εχθρικών Ν/Π?
9.ΑνακεφαλαίωσηΣυνολικά έχουν παραγγελθεί ή είναι υπό παράδοση οι εξής εξοπλισμοί που αφορούν το Τουρκικό Μηχανικό:
-52 οχήματα σχεδιών samur
-36 γεφυροφόρa άρματα τύπου Leguan
-56 άρματα μηχανικής διάσπασης ναρκοπεδίων KEILER
10. Συμπέρασμα
Οι τουρκικές προμήθειες εξειδικευμένων μέσων μηχανικού αξίας πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, σε πρωτοφανείς ποσότητες, προκαλούν πολύ μεγάλη ανησυχία. Ο Τουρκικός Στρατός προμηθεύεται αυτά τα μέσα για να μπορεί να ζεύξει υδάτινα ή ξηρά κωλύματα.
Ο συνδυασμός της προμήθειας μέσων ζεύξης ποταμών-τάφρων με την απόκτηση γεφυροφόρων αρμάτων «φωτογραφίζει» ΜΟΝΟ την περιοχή του Έβρου που διαθέτει τέτοια εδαφικά χαρακτηριστικά. Στα παραπάνω να προσθέσουμε τα δύο νέα Συντάγματα Μηχανικού, τον Διακλαδικό Επιχειρησιακό Σχηματισμό Ειδικών Αποστολών, τις ασκήσεις που γίνονται στην ΒΔΠ ποταμού από επίλεκτες μονάδες και την νέα διάταξη των τουρκικών δυνάμεων που μόνο αμυντική δεν είναι ΤΌΤΕ η στρατιωτική μας ιεραρχία μόνο εφησυχασμένοι δεν μπορεί να είναι για την ελληνοτουρκική προσέγγιση και «φιλία» των πολιτικών μας που προωθούν!!.
Πηγές:
sofokleous10.gr,
με πηγές από το περιοδικό Στρατηγική. Αναδημοσίευση στην εφημερίδα «Ο ΧΡΟΝΟΣ»
Σύνδεσμος 71.
defencenet.gr
hellenicdefence.gr
Διηνέκης.
olympia.gr
Αλήθεια στο φώς.
ΗΠΕΙΡΟΣ - ΕΛΛΑΣ
Το είδαμε στο Αrmy Alert.
6. Δύο (2) νέα Τουρκικά Συντάγματα Μηχανικού.
Από πληροφορίες του διαδικτύου διαβάζουμε ότι οι Τούρκοι εδημιούργησαν 2 νέα Συντάγματα Μηχανικού, εάν αληθεύει τότε αντιλαμβανόμαστε ότι οι νέες μονάδες αυτές δημιουργήθηκαν για την υποστήριξη των Μεγάλων Σχηματισμών τους για την ανάληψη επιθετικών ενεργειών ενδεχόμενα στον Έβρο.
7. Διακλαδικό Επιχειρησιακό Σχηματισμό Ειδικών ΑποστολώνΗ δήθεν «εκπαιδευτική» Στρατιά του Αιγαίου παύει και επίσημα να είναι εκπαιδευτική: Μετονομάζεται και επίσημα σε «Διακλαδικό Επιχειρησιακό Σχηματισμό Ειδικών Αποστολών» και εντάσσονται σε αυτόν εκτός από τις πέντε ταξιαρχίες του Στρατού, μονάδες της Αεροπορίας Στρατού, πλωτά μέσα και σε επίπεδο Σχηματισμού υπάγονται και αεροπορικές μονάδες εγγύς υποστήριξης! Η 11η Μηχανοκίνητη Ταξιαρχίας Πεζικού που εδρεύει στο Ντενιζλί, αναβαθμίζεται και το ίδιο συμβαίνει και με την 19η Πεζικού και την 3η εκπαιδευτική με έδρα την Αττάλεια».
8. Επίσης θα θέλαμε να επισημάνουμε από την πλευρά μας και τα εξής:
α. Προγεφύρωμα Κάραγατς
Προβλέφθηκε για να καλύπτει την τουρκική πόλη της Αδριανούπολης, η οποία είναι χτισμένη στις όχθες του Έβρου. Συνεπώς στην περιοχή εκείνη η Τουρκία έχει χερσαία σύνορα, μήκους 12 περίπου χλμ. με την Ελλάδα. Η δε ανάληψη μιας επιθετικής ενέργειας στην περιοχή δεν προϋποθέτει τη βιαία διάβαση του Έβρου, αφού το ποτάμι βρίσκεται ήδη πίσω τους και είναι γεφυρωμένο με δύο σταθερές γέφυρες. Τα έργα που έχουν κατασκευασθεί και αποτρέπουν την όποια γεφύρωσή του έχουν συντηρηθεί? Έχουν ληφθεί σοβαρά υπόψη τα νέα δεδομένα γεφύρωσης των Τουρκικών μέσων?
β. Αποναρκοθετήσεις στον Έβρο Είναι ένα θέμα που θα πρέπει να απασχολήσει σοβαρά την ηγεσία της χώρας μας, αυτό της εκκαθάρισης των δεκάδων χιλιάδων, ναρκών στα ναρκοπέδια κατά μήκος της ελληνοτουρκικής μεθορίου στον Έβρο. Ανακοινώσεις δεν έχουμε δει. Έχουν ξεκινήσει; όταν η Τουρκία με πυρετώδεις προετοιμασίες ετοιμάζεται για πιθανή ενέργεια επιθετική σε Κάραγατς ή αλλού.
γ.Γιγαντιαία Έχιδνα
Τα ερωτήματα μας για το συγκεκριμένο οπλικό σύστημα είναι:
-Οι συσκευές που αγοράσαμε έχουν συντηρηθεί ή είναι εκτός ορίου ζωής?
- Πότε έγινε η τελευταία εκτόξευση και πού?
-Εκπαιδεύεται το προσωπικό μας και εάν ναι, με ποιες εκπαιδευτικές συσκευές? Η μία που είχε αγορασθεί ήδη ήταν εκτός λειτουργίας μετά την εκπαίδευση των στελεχών που πραγματοποιήθηκε την δεκαετία του 80.
-Σε περίπτωση εκδήλωσης αντεπίθεσης των δυνάμεων μας (πχ Κάραγατς ) με ποια μέσα θα κάνετε διάσπαση των εχθρικών Ν/Π?
9.ΑνακεφαλαίωσηΣυνολικά έχουν παραγγελθεί ή είναι υπό παράδοση οι εξής εξοπλισμοί που αφορούν το Τουρκικό Μηχανικό:
-52 οχήματα σχεδιών samur
-36 γεφυροφόρa άρματα τύπου Leguan
-56 άρματα μηχανικής διάσπασης ναρκοπεδίων KEILER
10. Συμπέρασμα
Οι τουρκικές προμήθειες εξειδικευμένων μέσων μηχανικού αξίας πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, σε πρωτοφανείς ποσότητες, προκαλούν πολύ μεγάλη ανησυχία. Ο Τουρκικός Στρατός προμηθεύεται αυτά τα μέσα για να μπορεί να ζεύξει υδάτινα ή ξηρά κωλύματα.
Ο συνδυασμός της προμήθειας μέσων ζεύξης ποταμών-τάφρων με την απόκτηση γεφυροφόρων αρμάτων «φωτογραφίζει» ΜΟΝΟ την περιοχή του Έβρου που διαθέτει τέτοια εδαφικά χαρακτηριστικά. Στα παραπάνω να προσθέσουμε τα δύο νέα Συντάγματα Μηχανικού, τον Διακλαδικό Επιχειρησιακό Σχηματισμό Ειδικών Αποστολών, τις ασκήσεις που γίνονται στην ΒΔΠ ποταμού από επίλεκτες μονάδες και την νέα διάταξη των τουρκικών δυνάμεων που μόνο αμυντική δεν είναι ΤΌΤΕ η στρατιωτική μας ιεραρχία μόνο εφησυχασμένοι δεν μπορεί να είναι για την ελληνοτουρκική προσέγγιση και «φιλία» των πολιτικών μας που προωθούν!!.
Πηγές:
sofokleous10.gr,
με πηγές από το περιοδικό Στρατηγική. Αναδημοσίευση στην εφημερίδα «Ο ΧΡΟΝΟΣ»
Σύνδεσμος 71.
defencenet.gr
hellenicdefence.gr
Διηνέκης.
olympia.gr
Αλήθεια στο φώς.
ΗΠΕΙΡΟΣ - ΕΛΛΑΣ
Το είδαμε στο Αrmy Alert.