Την
ηλικιακή ακτίνα δεν μπορούμε να τη μάθουμε με σαφήνεια, και όμως γι΄
αυτό παρά πολύ τη θαυμάζουμε. Έτσι ακριβώς και για τη γνώση του Θεού,
ούτε εξ΄ ολοκλήρου την αγνοούμε, γιατί ξέρουμε ότι υπάρχει Θεός και ότι
είναι φιλάνθρωπος και ότι είναι αγαθός και ελεήμων και επιεικής και ότι
βρίσκεται παντού.
Αλλ΄ όμως
ποία είναι η ουσία Του ή πόσο το μέγεθος αυτών των ιδιοτήτων που
προαναφέραμε ή πώς βρίσκεται παντού αυτό το αγνοούμε. Όταν λοιπόν είπε ο
ψαλμωδός «θαυμάστηκε η γνώση Σου» και διακήρυξε την προγνωστική δύναμη
Του, τη δημιουργική, την προνοητική, το ακατάληπτο, το ανερμήνευτο της
ουσίας Του, πάλι διηγείται άλλη δύναμη Του, που και αυτό προκαλεί μεγάλη
απορία, αν ζητήσει κανείς να την εξετάσει με το λογικό. Γιατί και αυτή
είναι ακατάληπτη.
Όταν ο Θεός προστάζει, τα πάντα υποχωρούν και υπακούουν στο θέλημα Του.
<<Είμαι
εφευρετικός και επινοητικός, μη φοβάσαι, η φύση των πραγμάτων ακολουθεί
το δικό μου θέλημα, δεν ακολουθώ εγώ τη φύση των πραγμάτων, εγώ ενεργώ
τα πάντα, δεν κατευθύνομαι εγώ από εκείνα. Γι΄ αυτό και μπορώ να τα
αλλάζω και να τα μεταρρυθμίζω.>>
Λοιπόν ας
μην εξετάζουμε τα έργα του Θεού με ανθρώπινους συλλογισμούς, αλλά,
οδηγούμενοι από τα έργα, ας θαυμάζουμε τον Τεχνίτη και Δημιουργό.
«Γιατί», όπως λέει η Αγ. Γραφή, «από τότε που κτίσθηκε ο κόσμος, οι
αόρατες τελειότητες του Θεού γίνονται καθαρά αισθητές με τη διάνοια δια
μέσου των δημιουργημάτων».
Το αλίευσα ΕΔΩ 1myblog