Απροσδόκητη ανταπόκριση από Τούρκους συναντούν στην Κωνσταντινούπολη τα μαθήματα ελληνικής γλώσσας που γίνονται, δεύτερη χρονιά, στο Σισμανόγλειο Μέγαρο.Το Ελληνικό Προξενείο, που αρχικά οργάνωσε το πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας, πίστευε ότι θα κάλυπτε κυρίως τις ανάγκες των ομογενών και των μουσουλμάνων, που κατάγονται από τη Δυτική Θράκη.
Η έκπληξη ωστόσο, ήλθε πολύ γρήγορα, όταν καθημερινά εμφανίζονταν και Τούρκοι -κυρίως νεαροί φοιτητές-, οι οποίοι ζητούσαν να εγγραφούν. Ειδικά φέτος, η ανταπόκριση είναι τόσο μεγάλη, απ' όλες τις ηλικίες και τις κοινωνικές κατηγορίες, που αναζητούνται χώροι ώστε να λειτουργήσουν περισσότερα τμήματα με περισσότερα τμήματα.
*Τους πρώτους μήνες, πέρυσι, λειτούργησαν 5 τμήματα με 40 συνολικά μαθητές. Στα δύο τμήματα ενηλίκων φοίτησαν 15 Τούρκοι και μουσουλμάνοι από τη Θράκη που ζουν στην Κωνσταντινούπολη, ενώ στα τρία παιδικά τμήματα πήραν μέρος 25 παιδιά κυρίως από ομογενειακές ή μεικτές οικογένειες, που αποφάσισαν να μάθουν ελληνικά εκεί, καθώς ταυτόχρονα είναι γραμμένα σε τουρκικά σχολεία.
*Φέτος, στο δεύτερο χρόνο λειτουργίας του προγράμματος, έχουν δημιουργηθεί 13 τμήματα με περισσότερους από 130 μαθητές. Υπάρχουν 10 τμήματα ενηλίκων, στα οποία φοιτούν περίπου 100 άτομα, Τούρκοι ή μουσουλμάνοι από τη Θράκη που διαμένουν στην Κωνσταντινούπολη, και αρκετοί Τούρκοι αρμενικής και αραβικής καταγωγής.
Στα 3 παιδικά τμήματα φιλοξενούνται 32 παιδιά. Από αυτά τα δύο τμήματα απευθύνονται σε παιδιά από ομογενειακές και μεικτές οικογένειες και το τρίτο σε παιδιά μουσουλμάνων από τη Θράκη που ζουν στην Κωνσταντινούπολη.
*Μαθήματα γίνονται όλες τις ημέρες της εβδομάδας, ακόμα και το Σαββατοκύριακο, σε δύο αίθουσες του εντυπωσιακού μεγάρου, το οποίο επισκέφτηκε και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος. Ποιες είναι οι εντυπώσεις;
Οπως αναφέρουν οι υπεύθυνοι του προγράμματος, «η ζήτηση για τη διδασκαλία της ελληνικής είναι ακόμη μεγαλύτερη, αλλά δεν μπορεί να καλυφθεί λόγω έλλειψης δασκάλων».
*Τη διεύθυνση του σχολείου έχει η Αγάπη Παπαδοπούλου, δασκάλα με εμπειρία στη διδασκαλία αλλόφωνων μαθητών και υπάρχουν τρεις ακόμα δασκάλες καθώς και εθελόντριες-απόφοιτοι σχολών τουρκικής γλώσσας και φιλολογίας στην Ελλάδα, πάνω στις οποίες στηρίζεται το πρόγραμμα.
*Εκτός από δασκάλους στους χώρους του Σισμανόγλειου Μεγάρου, έλλειψη υπάρχει επίσης σε βιβλία, οπτικοακουστικό εκπαιδευτικό υλικό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Ολοι όμως εκεί πιστεύουν ότι θα τα καταφέρουν, χάρη στον ενθουσιασμό που έχει φέρει η ανταπόκριση από τους γείτονες που φαίνεται ότι θέλουν να γνωρίσουν την Ελλάδα πιο καλά.
Η έκπληξη ωστόσο, ήλθε πολύ γρήγορα, όταν καθημερινά εμφανίζονταν και Τούρκοι -κυρίως νεαροί φοιτητές-, οι οποίοι ζητούσαν να εγγραφούν. Ειδικά φέτος, η ανταπόκριση είναι τόσο μεγάλη, απ' όλες τις ηλικίες και τις κοινωνικές κατηγορίες, που αναζητούνται χώροι ώστε να λειτουργήσουν περισσότερα τμήματα με περισσότερα τμήματα.
*Τους πρώτους μήνες, πέρυσι, λειτούργησαν 5 τμήματα με 40 συνολικά μαθητές. Στα δύο τμήματα ενηλίκων φοίτησαν 15 Τούρκοι και μουσουλμάνοι από τη Θράκη που ζουν στην Κωνσταντινούπολη, ενώ στα τρία παιδικά τμήματα πήραν μέρος 25 παιδιά κυρίως από ομογενειακές ή μεικτές οικογένειες, που αποφάσισαν να μάθουν ελληνικά εκεί, καθώς ταυτόχρονα είναι γραμμένα σε τουρκικά σχολεία.
*Φέτος, στο δεύτερο χρόνο λειτουργίας του προγράμματος, έχουν δημιουργηθεί 13 τμήματα με περισσότερους από 130 μαθητές. Υπάρχουν 10 τμήματα ενηλίκων, στα οποία φοιτούν περίπου 100 άτομα, Τούρκοι ή μουσουλμάνοι από τη Θράκη που διαμένουν στην Κωνσταντινούπολη, και αρκετοί Τούρκοι αρμενικής και αραβικής καταγωγής.
Στα 3 παιδικά τμήματα φιλοξενούνται 32 παιδιά. Από αυτά τα δύο τμήματα απευθύνονται σε παιδιά από ομογενειακές και μεικτές οικογένειες και το τρίτο σε παιδιά μουσουλμάνων από τη Θράκη που ζουν στην Κωνσταντινούπολη.
*Μαθήματα γίνονται όλες τις ημέρες της εβδομάδας, ακόμα και το Σαββατοκύριακο, σε δύο αίθουσες του εντυπωσιακού μεγάρου, το οποίο επισκέφτηκε και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος. Ποιες είναι οι εντυπώσεις;
Οπως αναφέρουν οι υπεύθυνοι του προγράμματος, «η ζήτηση για τη διδασκαλία της ελληνικής είναι ακόμη μεγαλύτερη, αλλά δεν μπορεί να καλυφθεί λόγω έλλειψης δασκάλων».
*Τη διεύθυνση του σχολείου έχει η Αγάπη Παπαδοπούλου, δασκάλα με εμπειρία στη διδασκαλία αλλόφωνων μαθητών και υπάρχουν τρεις ακόμα δασκάλες καθώς και εθελόντριες-απόφοιτοι σχολών τουρκικής γλώσσας και φιλολογίας στην Ελλάδα, πάνω στις οποίες στηρίζεται το πρόγραμμα.
*Εκτός από δασκάλους στους χώρους του Σισμανόγλειου Μεγάρου, έλλειψη υπάρχει επίσης σε βιβλία, οπτικοακουστικό εκπαιδευτικό υλικό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Ολοι όμως εκεί πιστεύουν ότι θα τα καταφέρουν, χάρη στον ενθουσιασμό που έχει φέρει η ανταπόκριση από τους γείτονες που φαίνεται ότι θέλουν να γνωρίσουν την Ελλάδα πιο καλά.
Της ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΣΙΟΥΤΗ
Αναδημοσίευση από Ινφογνόμων Πολιτικά