Μία εντελώς νέα σχεδίαση της οποίας ορισμένες προσεγγίσεις όσον αφορά τα υποσυστήματα έχουν αντληθεί από αντίστοιχες δοκιμασμένες και επιχειρησιακές κλάσης σκαφών είναι τελικά η κορβέτα που παρουσιάστηκε χθές στο ΓΕΝ.
Πρόκειται για ένα σκάφος ελληνικής σχεδίασης, η οποία χαρακτηρίζεται από ισχυρά χαρακτηριστικά απόκρυψης ίχνους (stealth). Στο σχεδιασμό της έχει προβλεφθεί η μείωση του θερμικού ίχνους του πλοίου καθώς και του ίχνους των ηλεκτρομαγνητικών εκπομπών.
Βασική ιδέα της σχεδίασης είναι η επίτευξη όσο το δυνατό μεγαλύτερης ευελιξίας για τα υποσυστήματα που μπορεί να φέρει το σκάφος. Έτσι ανάλογα με τις απαιτήσεις του χρήστη, μπορεί να προσαρμοστεί ο εξοπλισμός του. Οι σχεδιαστές του πλοίου κατόπιν έρευνας της αγοράς, και της συμβατότητας των υποσυστημάτων μεταξύ τους, έχουν δημιουργήσει μία λίστα από επιμέρους υποσυστήματα για κάθε τμήμα του πλοίου. Με αυτό τον τρόπο ο πελάτης μπορεί να επιλέξει συστήματα που ήδη γνωρίζει, να επιλέξει συστήματα που αναπτύχθηκαν πρόσφατα, ή και να συνδυάσει τα δοκιμασμένα και νέα συστήματα επιτυγχάνοντας έτσι οικονομία και πρωτοπορία.
Εκτιμάται ότι το εκτόπισμα του σκάφους κυμαίνεται στους 2200 τόνους, και το μήκος του είναι περίπου 100 μέτρα. Από πληροφορίες ο οπλισμός του περιλαμβάνει ένα πρωραίο πυροβόλο των 76mm/62, 8 με 12 κάθετα εκτοξευόμενα αντιαεροπορικά βλήματα μέσου βεληνεκούς (MICA, ESSM), 8 βλήματα SSM, αντιαεροπορικό/αντιπυραυλικό σύστημα RAM, δύο πολυβόλα 12,7mm για την αντιμετώπιση ασύμμετρων απειλών και πιθανόν δύο επιπλέον πυροβόλα μεγαλύτερου διαμετρήματος.
Επιπρόσθετα το πλοίο θα μπορεί να μεταφέρει ομάδα ειδικών δυνάμεων, η οποία θα επιχειρεί από το πλοίο με τη βοήθεια δύο RHIB τα οποία καλύπτονται από παραπέτασμα ώστε να μην επηρεάζεται το ίχνος του καραβιού.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός του πλοίου περιλαμβάνει Radar 3D, δύο Radar ναυσιπλοΐας, Σύστημα Διαχείρισης Μάχης, Δορυφορικές Επικοινωνίες, και σύστημα FLIR.
Το σημαντικότερο όμως όσον αφορά αυτή την νέα σχεδίαση είναι η ιδιαίτερη έμφαση που έχουν δώσει οι σχεδιαστές του στην μείωση του ίχνους του σκάφους. Και αυτό διότι ακόμα και για ένα πλοίο όπως η σουηδική κλάση Visby με έντονα χαρακτηριστικά απόκρυψης ίχνους, το Αιγαίο δεν θεωρείται επιχειρησιακά ένα εύκολο περιβάλλον. Σύμφωνα με έμπειρους αξιωματικούς του ΠΝ το Αρχιπέλαγος του Αιγαίου θεωρείται μία από τις πιο δυσκολότερες περιοχές για τη δράση σκαφών επιφανείας.
Με βάση αυτά τα δεδομένα οι σχεδιαστές της νέας ελληνικής κορβέτας φρόντισαν ώστε το σκάφος να έχει επαρκή και ισχυρό οπλισμό, μικρότερο ίχνος και ταχύτητα που εκτιμάται ότι φτάνει τους 30 κόμβους. Για την πρόωση του πλοίου έχει επιλεγεί ο συνδυασμός αεροστροβίλου και κινητήρων ντίζελ.