|
Ένα Ταμείο για τους στρατιωτικούς και ένα για το αστυνομικό προσωπικό είναι η πρόταση της νεοσύστατης Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Στρατιωτικών Αιτία αέναων διαμαρτυριών παραμένει το θέμα των Μετοχικών Ταμείων των στρατιωτικών, όπως προκύπτει από τις... συνεχιζόμενες διαμαρτυρίες τους μέσω των ενώσεων αποστράτων, οι οποίες ξεπηδούν η μία μετά την άλλη, για να προβάλουν τις αντιρρήσεις και τα αιτήματα τους για την πολιτική που εφαρμόζεται. Αυτή τη φορά, σειρά είχε μία νεοσύστατη και από την αρχή ιδιαίτερα δραστήρια, όπως φαίνεται από τη μέχρι σήμερα δραστηριότητά της, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Στρατιωτικών, η οποία βάλλει και αυτή κατά της ακολουθούμενης πολιτικής στο θέμα των Μετοχικών Ταμείων. Με ανακοίνωσή της, η ομοσπονδία ανεφέρθη στην ενοποίηση των τριών Μετοχικών Ταμείων σε ένα, σύμφωνα με τη δήλωση που είχε κάνει ο ΥΕΘΑ κ. Ευάγγ. Βενιζέλος στις 12 Ιανουαρίου 2010, και συγκεκριμένως στο τμήμα της δηλώσεώς του ότι «το ορθολογικό σχήμα είναι -και προς τα εκεί θέλουμε να προχωρήσουμε- ένα Μετοχικό Ταμείο για τις Ένοπλες Δυνάμεις και ένα για το αστυνομικό προσωπικό, το οποίο επίσης, όταν ενώσει τις δυνάμεις του -γιατί είναι πολυδιασπασμένο ασφαλιστικά-, θα αποκτήσει μεγαλύτερη ισχύ...». «Μετά παρέλευση 17 μηνών», αναφέρει η ομοσπονδία, «διαπιστώνεται ότι, ενώ το ΜΤΣ βυθίζεται στο χρέος και η διακοπή χορηγήσεως των βοηθημάτων για τα παιδιά (ΒΕΑ) ξεπέρασε πλέον τα 2,5 χρόνια, καμία ενέργεια δεν έγινε προς την κατεύθυνση των δεσμεύσεων του κ. ΥΕΘΑ, αλλά, αντίθετα, μία σειρά αντιφατικών δηλώσεων των αρμοδίων υπουργών και απραξία έχουν δημιουργήσει μία απερίγραπτη κατάσταση, που δείχνει ότι ουδείς γνωρίζει για το μέλλον του Ταμείου». «Το μόνο που έχει γίνει», συνεχίζει η ομοσπονδία, «είναι η λήψη μέτρων, στα πρότυπα του μνημονίου, με την εύκολη "συνταγή" της τρόικας σε βάρος των μετόχων (εν ενεργεία) και των μερισματούχων (εν αποστρατεία) του ΜΤΣ, μειώσεις - μειώσεις - μειώσεις, ήτοι: • Μείωση του μερίσματος κατά 25% και, κατ' επέκταση, του ΒΕΑ. • Μείωση του μερίσματος των χηρών κατά 30%. • Μείωση του επιδόματος θανάτου κατά 33%. • Επιπλέον μείωση των αποδοχών των εν ενεργεία στελεχών μόνο του Στρατού Ξηράς (και του 68% των αστυνομικών), αυξάνοντας τις εισφορές υπέρ του ΜΤΣ στο 5%». «Εδώ τελειώνει το "σχέδιο εξυγίανσης" του ΜΤΣ», ρωτάει η ομοσπονδία, «ή θα συνεχισθεί και με νέα μείωση του μερίσματος;». Καταγγελίες Παρακάτω, αφού αναφερθεί στην επί χρόνια χρησιμοποίηση του ΜΤΣ για κάθε λογής εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων των πολιτικών προϊσταμένων του και τις λανθασμένες και ύποπτες επιλογές, «που οφείλονται σαφώς σε πολιτικές αποφάσεις», η ομοσπονδία επισημαίνει: «Και ενώ το ΜΤΣ βυθίζεται, το υπουργείο Οικονομικών δεσμεύει όλες τις εισφορές των εν ενεργεία στελεχών προς το Ταμείο! (σ.σ. δικό μας το θαυμαστικό), με αποτέλεσμα την επιδείνωση της κατάστασής του. Οι εισφορές των μελών για τα τέκνα τους εξανεμίστηκαν για κάλυψη άλλων αναγκών(!), με αποτέλεσμα τη δημιουργία σήμερα τρέχοντος ελλείμματος για τα ΒΕΑ περίπου 150 εκατ. ευρώ». Συνεχίζοντας τις καταγγελίες της, η ομοσπονδία επισημαίνει παρακάτω ότι οι εισφορές των μερισματούχων στελεχών μόνο του Στρατού Ξηράς υπέρ του ΕΚΟΕΜΣ (Ειδικός Κλάδος Οικονομικής Ενισχύσεως Μερισματούχων Στρατού), ύψους 40 εκατ. ευρώ, παρανόμως δεν αποδίδονται από το ΜΤΣ προς αυτό, με ορατό πλέον τον κίνδυνο δημιουργίας ελλείψεως ρευστότητας και στο ΕΚΟΕΜΣ. Και το οξύμωρο εδώ είναι, επισημαίνει περαιτέρω η ομοσπονδία, ότι, αν και πρόκειται για χρήματα από εισφορές των στελεχών του Στρατού, χρηματοδοτούν το μέρισμα και των αστυνομικών. «Το Ταμείο δεν επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του κράτους», συνεχίζει η ομοσπονδία. «Είναι δικά μας χρήματα, τα οποία διαχειρίζονται άλλοι. Το τραγικό είναι ότι ο Στρατός Ξηράς έχει την καλύτερη μετοχική σχέση (2,4:1) έναντι όλων των άλλων συναφών φορέων, με ικανοποιητικά έσοδα και πόρους, και οι μερισματούχοι του βρίσκονται στη χειρότερη από όλους θέση. Από τη μελέτη, που διαθέτει το ΥΠΕΘΑ, προκύπτει ότι το ετήσιο όφελος ανά μερισματούχο από τους "κοινωνικούς πόρους" είναι κατά μέσον όρο 3.400 ευρώ για το Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού, 3.000 για το Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας και μόλις 840 ευρώ για το ΜΤΣ, μία τεράστια διαφορά που δείχνει το μέγεθος της άνισης μεταχείρισης στελεχών του ίδιου υπουργείου, με ίδιες εισφορές». Ταυτόχρονα, επισημαίνει η Ομοσπονδία, όλοι οι «κοινωνικοί πόροι» του Στρατού Ξηράς κατανέμονται μεταξύ των μερισματούχων Στρατού Ξηράς - ΕΛ.ΑΣ. (30-60), ενώ το μεγαλύτερο μέρος των κοινωνικών πόρων της ΕΛΑΣ κατευθύνεται στο δικό της επικουρικό ταμείο (ΕΤΑΠΑΣΑ). Οι προτάσεις της ομοσπονδίας Για να δοθεί λύση στο πρόβλημα του ΜΤΣ, η ομοσπονδία προτείνει: • Την άμεση νομοθετική ρύθμιση στο πνεύμα του καταργηθέντος Α.Ν. 2141/1939, που προέβλεπε την αναλογική κατανομή των πόρων του ΥΠΕΘΑ, ώστε οι κρατήσεις των κοινωνικών πόρων των Ε.Δ. να συγκεντρώνονται πλέον σε κεντρική οικονομική υπηρεσία του ΥΠΕΘΑ η οποία στη συνέχεια θα τους διανείμει στα τρία αμιγή Μετοχικά Ταμεία (Στρατού - Ναυτικού - Αεροπορίας) ανάλογα με τον αριθμό των μετοχομερισματούχων τους. • Τη διατήρηση της υπαγωγής του Ταμείου στο ΥΠΕΘΑ. • Τον συμψηφισμό των οφειλών-υποχρεώσεων του κράτους προς το ΜΤΣ για μείωση του ελλείμματος. • Την απελευθέρωση από το υπουργείο Οικονομικών των ποσών που παρακρατεί από τις εισφορές των μετόχων προς το ΜΤΣ. • Ποσοστό των κρατήσεων των μερισματούχων του ΜΤΣ που γίνονται υπέρ ΕΑΣ να διατεθεί για τα επόμενα 4-5 έτη προς κάλυψη μέρους του ελλείμματος του Ταμείου, ώστε αυτό να μπορέσει να ανταποκριθεί στην ανάγκη άμεσης πληρωμής των βοηθημάτων των παιδιών (ΒΕΑ) που καθυστερούν πλέον των δυόμισι ετών και, όπως φαίνεται, θα ξεπεράσει τα πέντε έτη. • Τη διαγραφή του υπόλοιπου χρέους προς το υπουργείο Οικονομικών, δεδομένου ότι αυτό δημιουργήθηκε διαχρονικά από τις επιλογές των πολιτικών προϊσταμένων του Ταμείου. Είναι απαράδεκτο, επισημαίνει η ομοσπονδία, το κράτος να διαγράφει χρέη εταιρειών ή φορέων (π.χ. ΠΑΕ, Μεγάρου Μουσικής κ.λπ.) μη κοινωνικού χαρακτήρα και να αφήνει να βυθίζεται το ΜΤΣ, η αποστολή του οποίου είναι καθαρά κοινωνική και αφορά πάνω από 60.000 οικογένειες. • Την επιστροφή των παρανόμως παρακρατουμένων από το ΜΤΣ εισφορών υπέρ του ΕΚΟΕΜΣ, ύψους 40 εκατ. ευρώ. • Την αξιοποίηση της επικαιροποιημένης αναλογιστικής μελέτης της Deloitte, που διαθέτει το ΥΠΕΘΑ, η οποία προσδιορίζει σαφώς ότι το κυριότερο πρόβλημα είναι η ανεπαρκής «εργοδοτική συμμετοχή» της ΕΛ.ΑΣ. και η ανομοιογένεια προέλευσης των μερισματούχων, που έχει δημιουργήσει μέχρι σήμερα ζημία, η οποία υπολογίζεται από την εταιρεία (ως συσσωρευμένο ποσό μαζί με τους τόκους) ότι είναι της τάξεως των 700 εκατ. ευρώ. • Και τέλος, καταλήγει η ομοσπονδία, απαιτείται διερεύνηση σε βάθος από δικαστική αρχή όλων των καταγγελιών, που έχουν έρθει στη δημοσιότητα, αλλά και των πράξεων και παραλείψεων που ζημίωσαν το ΜΤΣ. ΚτΕ 04/06/2011 – ΜΑΝΟΣ ΗΛΙΑΔΗΣ) (Σ.Λ.) |
Το αλίευσα ΕΔΩ http://staratalogia.blogspot.com/2011/06/blog-post_4304.html