Πέμπτη 30 Ιουνίου 2011

Εβραϊκή «απόβαση» στην Καρπασία...

>Επενδύσεις εκατομμυρίων δολαρίων σε ακίνητα και στη μαρίνα της Γιαλούσας  
Κ
ατά καιρούς γίνεται λόγος στις προσπάθειες του Ισραήλ να ελέγχει εκτάσεις στα κατεχόμενα εδάφη της Κύπρου, επενδύοντας σε αυτές. Την προβολή των ευκαιριών αυτών στους Εβραίους έχει αναλάβει ο RonnyΚuperbeng, που είναι κάτοχος δύο διαβατηρίων του Ισραήλ και των ΗΠΑ. Συμμετείχε στον πόλεμο Ισραήλ-Λιβάνου και τα τελευταία 13 χρόνια ζει στα κατεχόμενα. Ακούγονται πολλά σενάρια για τα ανοίγματα του Ισραήλ στα κατεχόμενα. Είναι κοινό μυστικό ότι η αύξηση του αριθμού των Εβραίων στα κατεχόμενα οδήγησε στην ίδρυση εβραϊκής κοινότητας με επικεφαλής τον ραβίνο Χαΐμ Αζίμοβ. (Στις 27/7/09 η «Χαβαντίς» δημοσίευσε φωτογραφία του ραβίνου με τον τότε ηγέτη των τ/κ Ταλάτ.)

Κάπου 100 Εβραίοι διαμένουν μόνιμα στα κατεχόμενα, οι οποίοι έφθασαν στο νησί από διάφορες χώρες του κόσμου και αντί να επενδύσουν στο Ισραήλ προτίμησαν τα κατεχόμενα, όπου η τιμή των ακινήτων είναι πολύ πιο συμφέρουσα. Σύμφωνα με την εβραϊκή εφημερίδα Σαλόμ (Ιούλιος 2009), σε διάφορες τουριστικές περιοχές και ξενοδοχεία ακούει κανείς πολύ συχνά την εβραϊκή, καθ’ ότι όλο και περισσότεροι Εβραίοι τουρίστες επισκέπτονταν τις κατεχόμενες περιοχές μέχρι την εποχή που εντάθηκαν οι σχέσεις ΙσραήλΤουρκίας. Στα κατεχόμενα εργάζεται αριθμός Ισραηλινών εργατών σε διάφορες εταιρείες εβραϊκών συμφερόντων.

Πολλά και διάφορα γράφονται και λέγονται στα κατεχόμενα και για το ρόλο του Ισραήλ στη μαρίνα της Γιαλούσας στην Καρπασία, της οποίας τα εγκαίνια επρόκειτο να τελεστούν την 1η Ιουνίου αλλά αναβλήθηκαν ίσως λόγω των εκλογών στην Τουρκία, αφού θα ήθελαν να δώσουν το παρών τους μέλη της τουρκικής Κυβέρνησης. Ο εθνικιστικός Τύπος και κυρίως η εφημερίδα Βολκάν, επικεντρώνει την προσοχή του στον ιδιοκτήτη της μαρίνας, κάποιον εβραϊκής καταγωγής Άγγλο ονόματι David Lewisκαι ισχυρίζεται ότι ο κύριος αυτός ενεργεί με καθοδήγηση του Ισραήλ το οποίο στοχεύει, σε βάθος χρόνου, να χρησιμοποιήσει ως στρατιωτική βάση την έκταση των 450 στρεμμάτων που καλύπτει η επένδυση του Lewis.

Ο Εβραίος αυτός ασκεί πιέσεις επί της ψευδοκυβέρνησης και του «Υπουργείου Δημοσιονομικών» προκειμένου η περιοχή των 450 στρεμμάτων να χαρακτηριστεί ως ζώνη ελευθέρου εμπορίου και το συμβόλαιο ενοικίασης της περιοχής παραταθεί από 49 στα 99 χρόνια. Το αίτημα του Lewis τέθηκε σε σύσκεψη του Κουτσιούκ με τους καθ’ ύλην «υπουργούς» και υπηρεσιακούς παράγοντες («Βολκάν» 27/5/11). Πληροφορίες της «Κίπρισλι» φέρουν τα «Τμήματα Τελωνείων και Αλλοδαπών» να λειτουργούν γραφεία στη μαρίνα επί 24ώρου βάσεως και του λοιπού να θεωρείται αυτή ως πύλη εισόδου στα κατεχόμενα σύμφωνα και με απόφαση του «Υπουργικού». Επίσης στον ίδιο χώρο θα λειτουργήσει και κατάστημα αδασμολογήτων ειδών.

Ο Lewis, σύμφωνα με δημοσιεύματα του τουρκοκυπριακού Τύπου, έχει βραβευτεί από το κράτος του Ισραήλ και το Παγκόσμιο Σιωνιστικό Συμβούλιο για την προσφορά του στο Σιωνισμό. Η βράβευση και η στενές σχέσεις με το σιωνιστικό κίνημα προκάλεσαν ανησυχίες σε ορισμένους κύκλους των κατεχομένων, οι οποίοι κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου από το γεγονός ότι η περιοχή την οποία έχει μισθώσει στην Καρπασία βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τον κόλπο της Αλεξανδρέττας, γνωστό για την στρατηγική σημασία για την ασφάλεια της Τουρκίας. Επικαλούνται ακόμη και τη σημασία που έχει η περιοχή, αφού εδώ καταλήγει ο αγωγός πετρελαίου.

Ο Lewisείχε υποσχεθεί ότι οι εργασίες για τα τουριστικά συγκροτήματα και το λιμάνι στην κατεχόμενη Καρπασία θα ολοκληρώνονταν το 2013, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουν ξεκινήσει τα περισσότερα έργα, όπως τα δύο ξενοδοχεία, τα δύο τουριστικά χωριά, το εμπορικό κέντρο και η παχνιδούπολη. Το όλο έργο θα φέρει την ονομασία «ΚarpazΒayResort». Πρωτοσέλιδα δημοσιεύματα της «Βολκάν» αναφέρουν ότι ο Lewisδεν ήταν συνεπής στους όρους της συμφωνίας που υπέγραψε με τις ψευδοαρχές και ούτε κατέβαλε την εγγυητική επιστολή ύψους 100.000 δολαρίων.

Η έκταση που κατέχει σήμερα ο Lewis ανήκε στους Ασίλ Ναδίρ και Σιντικά Ατάλαϊ. Η έκταση τους παραχωρήθηκε από την ψευδοκυβέρνηση το 1999 με την υπόσχεση ότι θα επενδύσουν στην περιοχή και θα συμβάλουν την ανάπτυξή της. Χωρίς να καρφώσουν ούτε καρφί, το 2005 τη μεταβίβασαν στον Lewis, ο οποίος είχε το 50% των μετοχών και το υπόλοιπο 50% ανήκε την εταιρία LΤG ΙnternationalLtd. 

Ο Λιβάις πούλησε 50.015 μετοχές του στην εταιρεία Εuroka ΕnterrprisesLtd, εγγεγραμμένη στα νησιά Μarshall. Ακολουθεί διάθεση των μετοχών της εταιρείας στην εταιρία Κarpaz ΒayResort. Η μεγάλη μαρίνα που κατασκευάστηκε στην περιοχή της Γιαλούσας είναι χωρητικότητας 300 γιοτ. Με τη συμπλήρωση των εργασιών θα καλύπτει επιφάνεια 140.000 τ.μ. Σε έκτακτες περιπτώσεις θα μπορεί να φιλοξενεί και εμπορικά σκάφη καθώς και 16 γιοτ μήκους έως 65 μέτρων.

Σύμφωνα με μερίδα του τ/κ Τύπου, ο Lewisανήγειρε και καζίνο στο χώρο της μαρίνας αλλά το αρμόδιο «υπουργείο» απέρριψε το αίτημα για αδειοδότηση, αφού η άδεια εκδίδεται μόνο σε πεντάστερες ξενοδοχειακές μονάδες που διαθέτουν 500 κλίνες. Στις 25 Μαΐου κατέπλευσαν στην μαρίνα 52 γιοτ τα οποία συμμετείχαν στο 22ο Ράλι Γιοτ Ανατολικής Μεσογείου.

Ο εθνικιστικός Τύπος των κατεχομένων ισχυρίζεται ότι επί διακυβέρνησης ΤαλάτΣόγιερτο δίδυμο αυτό φιλοξενήθηκε στην πολυτελή θαλαμηγό του Lewisκαι ότι οι πολιτικοί αυτοί έβλεπαν με καλό μάτι το άιτημά του για μετατροπή της περιοχής σε ελέυθερη ζώνη αλλά και την παράταση από 49 σε 99 έτη του χρόνου μίσθωσης της περιοχής. Δεν πρόλαβαν να τηρήσουν τις υποσχέσεις τους επειδή την εξουσία ανέλαβε το ΚΕΕ.

Το πρόσωπο που χειρίζεται τις υποθέσεις του Lewisστα κατεχόμενα (από το 1994) είναι ο επιχειρηματίας Ερντίλ Ναμί, πατέρας του συμβούλου του Ταλάτ, Οζντίλ Ναμί. Επί Ταλάτ-Σόγιερ κινούσε με άνεση τα νήματα και προωθούσε τα αιτήματα του συνεργάτη του. Στη συνεργασία του Ερντίλ με τον Lewisαναφέρεται πρωτοσέλιδα η «Ορτάμ» και υπογραμμίζει στα όσα είπε ο Τ/κ επιχειρηματίας Ερντίλ (ήταν τότε πρόεδρος του τ/κ Εμπορικού Επιμελητηρίου) στον γνωστό Τούρκο δημοσιογράφο Ταχά Ακιόλ. Μεταξύ άλλων είπε ότι με τον Άγγλο συνεταίρο του David Lewisεπένδυσαν στην Καρπασία 150 εκατ. στερλίνες για να ιδρύσουν τη μεγαλύτερη μαρίνα της Μεσογείου και ότι στον ίδιο χώρο θα αναγερθούν δύο επτάστερα ξενοδοχεία. Για να πείσει ο Ερντίλ τους Έρογλου-Κιουτσιούκ να ενδώσουν στις απαιτήσεις τους, τους εκβίασε ότι σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά του δεν πρόκειται να αναγερθούν τα ξενοδοχεία.

Ο Ερντίλ Ναμί, ως συντονιστής του έργου, ο Ντενίζ Ακαλτάν, διευθυντής της μαρίνας, και ο Οζάι Ουκούν , «δήμαρχος» Γιαλούσας, έδωσαν διάσκεψη Τύπου ενόψει των εγκαινίων της μαρίνας. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε ότι μέχρι στιγμής η μαρίνα στοίχισε 200 εκατ. δολάρια και ότι το όλο έργο θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2021.

Και το Λευκόνοικο στην υπηρεσία των κροίσων


ΠΟΛΛΑδημοσιεύματα ανέφεραν ότι το αεροδρόμιο Λευκονοίκου προοριζόταν για εξυπηρέτηση των κροίσων που θα έφθαναν στην κατεχόμενη Καρπασία, είτε για διακοπές είτε για καζίνο. Στα μέσα του 2008 η προφορά για το αεροδρόμιο κατακυρώθηκε στην εταιρεία CyprusΑviation ServicesLtd (CΑS) για την οποία ο Ασίλ Ναδίρ ισχυρίζονταν ότι του ανήκε. Μετά από έρευνα διαπιστώθηκε ότι η εταιρεία CΑSδεν είχε καμιά σχέση με τον Ασίλ Ναδίρ, με αποτέλεσμα η όλη διαδικασία τής προσφοράς να ακυρωθεί. Η αλήθεια αποκαλύφθηκε από το διευθυντή της εταιρείας CΑSJamesΒeveridge, ο οποίος δήλωσε ότι ο Ναδίρ έλαβε 200.000στερλίνες για να μεσολαβήσει για κατακύρωση της προσφοράς στην εταιρεία. Μετά την ακύρωση της προσφοράς προκηρύχτηκε νέα, με μόνο προσφοροδότη τον Ναδίρ και με δέσμευση να προβεί σε επενδύσεις στο κτήριο, ύψους 58 εκατ. ευρώ. Μέχρι σήμερα δεν έκανε το παραμικρό.
Ο τ/κ Τύπος αναφέρθηκε εκτενώς στο θέμα και προβλήθηκε ο ισχυρισμός ότι στόχος του Ναδίρ ήταν να μεταβιβάσει το αεροδρόμιο σε Ισραηλίτες ως μέρος της προσπάθειας των Εβραίων να εξυπηρετούνται καλύτερα και γρηγορότερα στις επισκέψεις τους στην Καρπασία.

Σύμφωνα με την «Γκιουνές», ο Κουτσιούκ δήλωσε ότι ως «Κυβέρνηση» είναι διατεθειμένη να κάνει ό,τι επιβάλλεται για ναυλωμένες πτήσεις στο αεροδρόμιο Λευκονοίκου και ότι άρχισαν ήδη κάποιες τεχνικής υφής εργασίες για τον σκοπό αυτό. Η «Σταρ» δημοσίευσε τις δηλώσεις του αντιπροέδρου της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων Αντάτς Γκιουνάι, ο οποίος συναντήθηκε με τον Κουτσιούκ για τη λειτουργία του αεροδρόμιου, από τον οποίο πληροφορήθηκε ότι μετά την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου τηςΤύμπου, το αεροδρομίου του Λευκονοίκου θα λειτουργήσει για ναυλωμένες πτήσεις και για μεταφορά εμπορευμάτων. Ακόμη και η ηλεκτρoδότηση απομακρυσμένων περιοχών της χερσονήσου συνδέθηκε προ καιρού με το στόχο αυτό. 
ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ 26/06/2011
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Οι αναρτήσεις στο ¨Παζλ Ενημέρωσης¨

Παζλ Ενημέρωσης