Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011

«Οι κλέφτες βγήκαν στα βουνά για να... γλιτώσουν φόρους!»



Θύελλα αντιδράσεων προκάλεσε το ντοκιμαντέρ του ΣΚΑΙ με τις ιστορικές ανακρίβειες για το 1821

Θύελλα αντιδράσεων ξεσήκωσε το πρώτο επεισόδιο του ιστορικού ντοκιμαντέρ «1821» που πρόβαλε την περασμένη Τρίτη η τηλεόραση του ΣΚΑΪ. Το περιεχόμενο όχι μόνο δεν ικανοποίησε τους τηλεθεατές αλλά σε αρκετές περιπτώσεις τους εξόργισε, αφού... έκριναν ότι παραποιεί την ιστορία του έθνους. Στα blogs οι κριτικές επί του θέματος ήταν πραγματικά αιχμηρές, οι επιστολές και τα τηλεφωνήματα διαμαρτυρίας σε εφημερίδες δεκάδες, ενώ το τηλεφωνικό κέντρο του ίδιου του καναλιού «έσπασε» από φωνές αγανάκτησης. Μάλιστα σε όσα ακούστηκαν, καθηγητές σχολείων αλλά και ιστορικοί μπήκαν στη διαδικασία απάντησης προς το κανάλι και το επιτελείο που επιμελήθηκε το «1821».

Όπως παρατήρησαν οι αναγνώστες μας, αυτό που τους εξέπληξε στο πρώτο επεισόδιο υπό τον τίτλο «Στη σκιά της Μεγάλης Πύλης» είναι η αποθέωση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, που λειτουργούσε «ικανοποιητικά».

Η ομαλή συμβίωση

Υπήρχε, δηλαδή, ανάπτυξη των πόλεων, με δημόσια έργα που έγιναν τους δύο πρώτους αιώνες, ενώ δεν έλειψαν αναφορές στην «ομαλή» συμβίωση χριστιανών και μουσουλμάνων και την ελευθερία των Ελλήνων όσον αφορά την παιδεία και τη θρησκεία. Η φυγή των Ελλήνων στα βουνά έγινε -σύμφωνα με τη σειρά- για λόγους φοροαπαλλαγής!

Οργή προκάλεσε το γεγονός ότι δεν υπήρξε καμία αναφορά στις δεκάδες επαναστάσεις πριν από το 1821, στο παιδομάζωμα που δημιούργησε τα γενιτσαρικά τάγματα, στους βιασμούς των Ελληνίδων και στη μεταφορά τους στα τουρκικά χαρέμια, στον ρόλο της Εκκλησίας ως προς την προστασία της ελληνικής ταυτότητας. Έντονες ήταν και οι αντιδράσεις σχετικά με τον υπότιτλο που ακούστηκε στον πρόλογο του ντοκιμαντέρ «Αυτή είναι η ιστορία του 1821, η ιστορία της γέννησης ενός έθνους».

«Το 1821 δεν δημιουργήθηκε έθνος, έθνος υπήρχε. Όσο για την ανάπτυξη που υποστηρίζεται ότι σημειώθηκε τους δύο πρώτους αιώνες της τουρκοκρατίας κάτι τέτοιο δεν ήταν εφικτό, γιατί εκείνη την περίοδο υπήρχε ευρωπαϊκός Μεσαίωνας» τονίζει αναγνώστριά μας, που ενίσταται στην ιστορική παρουσίαση των καθηγητών Θάνου Βερέμη και Ιάκωβου Μιχαηλίδη. Άλλος αγανακτισμένος τηλεθεατής ανέφερε επίσης: «Η αφήγηση δεν συμπεριέλαβε και μια σειρά άλλων δυσχερειών που αντιμετώπιζαν οι χριστιανοί στην Αυτοκρατορία.

Οι χριστιανοί δεν μπορούσαν να φέρουν όπλα, να παντρεύονται μουσουλμάνες, σε κάθε διένεξη (νομική ή άλλη) με μουσουλμάνο δικάζονταν από τον μουσουλμάνο καδή και τη Σαρία (φαντάζεστε πόσο αντικειμενικά), ενώ δεν είχαν δικαίωμα να έχουν καμπάνες στις εκκλησίες τους και να φορούν ενδύματα με πράσινο χρώμα (είναι το ιερό χρώμα των μουσουλμάνων).

Η ζωή του χριστιανού στην Οθωμανική Αυτοκρατορία ήταν σκληρή, πολλές φορές εφήμερη, χωρίς ατομικά δικαιώματα και με πολύ φόβο έναντι της σκοταδιστικής θεοκρατικής εξουσίας που παρουσιαζόταν κυρίως με στρατιωτική και φορομπηχτική μορφή»
.


Η «Καθημερινή» για το οικονομικό θαύμα των γειτόνων μας!

Αγαπάμε την Τουρκία; Από πότε και γιατί; Στο χθεσινό της φύλλο η εφημερίδα «Καθημερινή» δημοσίευσε ένθετο που εξήρε την οικονομία της Τουρκίας μετά τη βοήθεια του ΔΝΤ (18 φορές ζήτησε τη συνδρομή του) τονίζοντας την πολύ μεγάλη ανάπτυξη της αγοράς στη γείτονα χώρα. Μάλιστα σε άρθρο του ενθέτου αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Μπορεί να χρειαστούν δεκαετίες για να αλλάξει η εικόνα μιας χώρας. Όμως, η Τουρκία το έχει κατορθώσει σε λιγότερο από μία». Είναι τυχαία η «στοργή» με την οποία περιβάλλει τους επί 400 χρόνια κατακτητές της Ελλάδας το ντοκιμαντέρ «1821» και το ένθετο που κυκλοφόρησε με τον ίδιο χορηγό με το τηλεοπτικό πρόγραμμα, την Εθνική Τράπεζα; Τα ερωτήματα που γεννιούνται είναι πολλά, καθώς πολύ απότομα γίναμε φίλοι με τους γείτονες.

Μια επιστολή που δεν δημοσιεύτηκε ποτέ

Ο κ. ΓΙΑΝΝΗΣ Β. Κωβαίος, φιλόλογος και συγγραφέας, σε επιστολή του που απέστειλε στην «Καθημερινή» (και, όπως ήταν φυσικό, δεν δημοσιεύτηκε ποτέ) σχετικά με τον υπότιτλο «1821: η γέννηση ενός έθνους» επισημαίνει μεταξύ άλλων: θα σας ρωτήσω τι σημαίνει ο υπότιτλος «1821, η γέννηση ενός έθνους».

Την έδειξα στους μαθητές μου (Β' και Γ τάξεων γυμνασίου) και τους ρώτησα ποιο έθνος γεννήθηκε το 1821. Επειδή πολλή χολή χύνεται μονίμως για τις ιστορικές γνώσεις των μαθητών μας περί εθνικών επετείων κ.λπ., ενημερώνω τον όμιλο ΣΚΑΪ και «Καθημερινής» αλλά και τον σύμβουλο της τηλεοπτικής σειράς, καθηγητή κ. Βερέμη, τι απαντήσεις πήρα: «Το '21 ξαναγεννήθηκε ο Ελληνισμός» (δηλαδή «αναγέννηση» και όχι «γέννηση»), «γεννήθηκε το κράτος μας μετά τη σκλαβιά 400 χρόνων» (το «κράτος», λοιπόν, όχι το «έθνος») και άλλες παρόμοιες, που θα έδιναν, άλλωστε, και μαθητές του δημοτικού...

Η δήθεν ανεπαίσθητη και ανώδυνη «έκπτωση» που επιχειρείται τώρα, με την αφαίρεση του όρου «κράτος», αναδεικνύει σε παραχαράκτες της Ιστορίας όλους μας, τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουμε ότι το «ομόγλωσσον» και η «εθνική συνείδηση» των Ελλήνων ανάγονται αιώνες πριν, από το «Ελλήνων προμαχούντες Αθηναίοι» και το «Ιτε, παίδες Ελλήνων» και, βέβαια, εξευτελίζει τις χιλιάδες σε όλο τον κόσμο θερμών φιλελλήνων -σαν τη Ζακλίν ντε Ρομιγί- που αγωνιούν και αγωνίζονται πολύ πιο φιλότιμα από εμάς εδώ να περισώσουν την ιστορική αλήθεια και την αξιοπρέπειά μας, ιδίως τώρα που αναρίθμητοι μας θέλουν pigs!

Σας ευχαριστώ ΓΙΑΝΝΗΣ Β. ΚΩΒΑΙΟΣ Φιλόλογος-συγγραφέας

(ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ - ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΓΑΡΝΕΛΗ)
(Σ.Λ.)

Δημοσιεύουμε και ένα σχόλιο που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον

ΓΙΑΝΝΗΣ Β. ΚΩΒΑΙΟΣ είπε...
Η δημοσίευση αποσπασμάτων της επιστολής μου στη "ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ" χαλάει -ιδίως στην αρχή- τον ειρμό. Επίσης, παραλείπει όλο τον επίλογο, όπου η αναφορά μου στον Μακρυγιάννη δίνει ακόμη πιο αποστομωτική απάντηση! Σας τον παραθέτω: "Το τραγελαφικό, μάλιστα, είναι ότι στο ίδιο με την πιο πάνω καταχώριση φύλλο (23.11.10) η «Κ» καμαρώνει –και δικαίως– με πρωτοσέλιδη αναγγελία και εκτεταμένο εσωτερικό ρεπορτάζ για το πρωτότυπο άγαλμα της Αθηνάς από το Αρέτσο, που μας δάνεισαν για ένα μήνα οι Ιταλοί και που «χυτεύθηκε σε ελληνικό εργαστήριο» τον 3ο π. Χ. αιώνα! Άραγε, αυτό το εργαστήριο ανήκε σε άλλο Έθνος από αυτό που «γεννήθηκε το 1821»; Τότε ο Μακρυγιάννης ήταν παρανοϊκός, όταν φώναζε στους στρατιώτες του, που διαπραγματεύονταν να πουλήσουν σε ξένους τα δύο αρχαία αγάλματα, «γι’ αυτά πολεμήσαμε»!
 Το αλίευσα ΕΔΩ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Οι αναρτήσεις στο ¨Παζλ Ενημέρωσης¨

Παζλ Ενημέρωσης