Ο κόσμος εύκολα επηρεάζεται και προς το καλό και προς το κακό. Προς το κακό επηρεάζεται πιο εύκολα γιατί εκεί κανοναρχεί ο διάβολος. Πες σε έναν λ.χ. να κόψει το τσιγάρο, γιατί βλάπτει. Μόλις θα αποφασίσει να το κόψει, θα πάει ο διάβολος και θα του πει: «Εκείνο το τσιγάρο έχει λιγότερο φαρμάκι, το άλλο έχει φίλτρο και καθαρίζει ...Κάπνισε από 'κείνα. δεν θα σε βλάψουν».
Θα του βρει δηλαδή μια δικαιολογία, για να μην το κόψει. θα του βρει ... μια λύση! Γιατί ο διάβολος μπορεί να μας βρει ένα σωρό δικαιολογίες. Και εκείνο το τσιγάρο που του προτείνει, μπορεί να τον βλάψει ακόμη περισσότερο. Γι' αυτό χρειάζεται να έχουμε θέληση. Και αν κανείς δεν κόψει τα κουσούρια του, όταν είναι ακόμη νέος, μετά είναι δύσκολο να τα κόψει. γιατί όσο περνάει η ηλικία, εξασθενεί η θέληση.
Αν ο άνθρωπος δεν έχει θέληση, δεν μπορεί να κάνει τίποτε. Ο ιερός Χρυσόστομος λέει: «Εν τω θέλειν και τω μη θέλειν κείται το παν». Δηλαδή όλα εξαρτώνται από το αν θέλει ή δεν θέλει ο άνθρωπος. Μεγάλη υπόθεση! Ο Θεός είναι φύσει αγαθός και θέλει πάντοτε το καλό μας. Χρειάζεται όμως να το θέλουμε και εμείς.
Αν ο άνθρωπος δεν έχει θέληση, δεν μπορεί να κάνει τίποτε. Ο ιερός Χρυσόστομος λέει: «Εν τω θέλειν και τω μη θέλειν κείται το παν». Δηλαδή όλα εξαρτώνται από το αν θέλει ή δεν θέλει ο άνθρωπος. Μεγάλη υπόθεση! Ο Θεός είναι φύσει αγαθός και θέλει πάντοτε το καλό μας. Χρειάζεται όμως να το θέλουμε και εμείς.
Γιατί ο άνθρωπος πετά πνευματικά με δυο φτερούγες. με την θέληση του Θεού και με την θέληση την δική του. Ο Θεός την μια φτερούγα-την δική Του θέληση-μας την έχει κολλήσει μόνιμα στον έναν ώμο μας. Αλλά για να πετάξουμε πνευματικά, πρέπει και εμείς να κολλήσουμε στον άλλο ώμο την δική μας φτερούγα, την ανθρώπινη θέληση.
Άμα ο άνθρωπος έχει δυνατή θέληση, έχει την φτερούγα την ανθρώπινη, που ισορροπεί με την θεϊκή φτερούγα οπότε πετάει. Ενώ, αν η θέλησή του είναι ατροφική, πάει να πετάξει λίγο και τουμπάρει. Ξαναπροσπαθεί λίγο, πάλι τούμπα!