Οι πρώτες πληροφορίες για το ποιοι οικισμοί του νομού πλήττονται από τα σχέδια του υπουργείου Δυναμικοί οικισμοί, όπως το Θρυλόριο, το Σιδηροχώρι, η Γρατινή και η Παραδημή,θα στερηθούν το αγαθό της εκπαίδευσης
Την οριστική ταφόπλακα στην πληγωμένη από την αστυφιλία ύπαιθρο της Ροδόπης και την ερήμωση δυναμικών σήμερα οικισμών, επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Παιδείας με το σχέδιο του για καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.
Οι πρώτες πληροφορίες για τους οικισμούς που πλήττονται μόνο ανησυχία προκαλούν, αφού τα παιδιά μεγάλων οικισμών θα στερηθούν του βασικού αγαθού της εκπαίδευσης και θα αναγκαστούν σε καθημερινή μετακίνηση δεκάδων χιλιομέτρων.
Τα επίσημα σχέδια για το νομό Ροδόπης παραμένουν ακόμα στα συρτάρια των ιθυνόντων του υπουργείου, όμως οι πληροφορίες φέρουν δυναμικούς οικισμούς, όπως το Θρυλόριο, το Σιδηροχώρι, η Γρατινή και η Παραδημή, να μένουν χωρίς σχολεία, πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Τα επίσημα σχέδια για το νομό Ροδόπης παραμένουν ακόμα στα συρτάρια των ιθυνόντων του υπουργείου, όμως οι πληροφορίες φέρουν δυναμικούς οικισμούς, όπως το Θρυλόριο, το Σιδηροχώρι, η Γρατινή και η Παραδημή, να μένουν χωρίς σχολεία, πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Ο Καλλικράτης στα σχολεία σαρώνει σχολικές μονάδες των οικισμών της υπαίθρου, χωρίς να υπολογίζει τις κοινωνικές επιπτώσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έγιναν γνωστά, τα δημοτικά σχολεία Θρυλορίου, Γρατινής και Ροδίτη συγχωνεύονται και οι μαθητές των οικισμών θα στεγαστούν σε μία μονάδα με έδρα τον Ροδίτη. Στο σχολείο της Αιγείρου θα μεταφέρονται οι μαθητές της Παραδημής, ενώ χωρίς σχολείο αφήνουν και την ιστορική Μαρώνεια, καθώς προβλέπεται η φοίτηση μαθητών στην Ξυλαγανή.
Στην Καλλιστή θα φοιτούν οι μαθητές της Σάλπης εφόσον τεθεί σε εφαρμογή το σχέδιο του υπουργείο, ενώ ο Καλλικράτη στα σχολεία πλήττει και μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Έτσι, το Νέο Σιδηροχώρι αφού έχασε την έδρα του δήμου χάνει και το γυμνάσιο, το οποίο θα συγχωνευτεί με το γυμνάσιο της Νέας Καλλίστης.
Με επιχειρήματα κατά της συγχώνευσης ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων Θρυλορίου
Οι πρώτες αντιδράσεις κατοίκων οικισμών έφτασαν και στο δημοτικό συμβούλιο Κομοτηνής. Μάλιστα στην πρόσφατη συνεδρίαση της Δευτέρας ο δήμαρχος Γιώργος Πετρίδης ανέγνωσε την επιστολή που που επιδόθηκε από εκπρόσωπο του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων Θρυλορίου το οποίο τιτλοφορείται «τα επιχειρήματα του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του δημοτικού σχολείου Θρυλορίου για τη μη κατάργηση του σχολείου μας».
Τα επιχειρήματα είναι τα εξής:
Σε ενδεχόμενη συγχώνευση των δημοτικών σχολείων Ροδίτη, Θρυλορίου και Γρατινής με τους μαθητές να ανέρχονται σε 51, δε δικαιολογείται η δημιουργία εξαθέσιου σχολείου που λέγεται ότι θα συσταθεί, αλλά τετραθέσιου. Επομένως, από ολιγοθέσιο σχολείο καλούμαστε να μεταβούμε πάλι σε ολιγοθέσιο γεγονός που δεν επιθυμεί να αποδεχτεί ο σύλλογος γονέων του Θρυλορίου, γιατί το σχολείο δεν θα πληρεί διαφορετικές συνθήκες μάθησης από αυτές που ήδη επικρατούν στο διθέσιο σχολείο μας.
Αν εξετάσουμε την επόμενη χρονιά θα δούμε πως οι μαθητές μας μπορεί να αυξηθούν σε 27 αν υπολογίσουμε την πιθανή εγγραφή όλων των νηπίων, ελληνόφωνων και μειονοτικών που φοιτούν στο νηπιαγωγείο μας και την επιστροφή μαθητών μας που φοιτούν σε σχολεία της Κομοτηνής και δήλωσαν ότι επιθυμούν να μεταγραφούν στο σχολείο του Θρυλορίου.
Στο σχολείο μας λειτουργεί ολοήμερο πρόγραμμα με τις ειδικότητες αγγλικών, γυμναστικής και πληροφορικής, οπότε δε στερούνται οι μαθητές μας μάθηση και δραστηριοτήτων από τα πολυθέσια σχολεία. Επιπλέον, αν κρίνουμε από την επίδοση στα μαθήματα τους που είναι απολύτως ικανοποιητική και την εξατομικευμένη διδασκαλία που έχουν πολλές φορές, θεωρούμε πως το σχολείο μας δεν πρέπει να καταργηθεί», καταλήγει η ανακοίνωση του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων. Σε διαμαρτυρία και συνάντηση με τον δήμαρχο Κομοτηνής Γιώργο Πετρίδη προχώρησαν και κάτοικοι της Παραδημής.
Οι παραπάνω αντιδράσεις τέθηκαν υπόψη του δημοτικού συμβουλίου και αμέσως εκφράστηκαν τα πρώτα όχι σε κάθε κατάργηση από τους Νίκο Φακιρίδη, Νεκτάριο Δαπέργολα και Σιμπέλ Μουσταφάογλου.
Μάλιστα η κ. Μουσταφάογλου έθεσε τον προβληματισμό της για το αν στα σχέδια του υπουργείου περιλαμβάνονται και μειονοτικά σχολείο, ενώ σημείωσε την ιδιαιτερότητα των σχολείων αυτών. Τέλος, έγινε γνωστό ότι από την 1η Ιουλίου του 2011 η ευθύνη της μεταφοράς μαθητών ανατίθεται στους δήμους, χωρίς όμως να είναι γνωστό ή καλύτερα σίγουρο αν θα γίνει και μεταφορά των απαιτούμενων κονδυλίων από την κυβέρνηση ή αν τελικά κληθούν οι γονείς να βάλουν το χέρι στην τσέπη για το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της δωρεάν κατά τα άλλα εκπαίδευσης.
Δήμητρα Συμεωνίδου
ΠΗΓΗΤο αλίευσα ΕΔΩ