Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2016

Σιωπηλό, αθέατο και φονικό: 48 ώρες στον αόρατο κηνυγό του Π.Ν

αναδημοσίευση από το Defencenews
.
Τον Φεβρουάριο του 2000, η χώρα μας αποφάσισε τη ναυπήγηση τριών υποβρυχίων τύπου T-214.1700 ΑΙΡ (κλάση “Παπανικολής”), εκτοπίσματος 1.688 τόνων στην επιφάνεια της θάλασσας ή 1.858 τόνων σε κατάδυση.
Το κόστος του προγράμματος ανέρχεται στα € 1,25 δις, ενώ τον Μάιο του 2002 ενεργοποιήθηκε η option για τη ναυπήγηση και τέταρτου υποβρυχίου του τύπου, με κόστος € 410 εκ. Το πρώτο υποβρύχιο ναυπηγήθηκε στο Κίελο και στις 22 Απριλίου του 2004 έγινε η τελετή ονομασίας και καθέλκυσής του (πρόκειται για το υποβρύχιο S-120 “Παπανικολής”). Τα υπόλοιπα τρία υποβρύχια ναυπηγήθηκαν στην Ελλάδα από τα Ελληνικά Ναυπηγεία (πρόκειται για τα, S-121 “Πιπίνος”, το S-122 “Ματρώζος” και το S-123 “Κατσώνης”). Τα υποβρύχια κλάσης “Παπανικολής” έχουν διαστάσεις (μήκος x ύψος x πλάτος) 65,30 μέτρα x 13 μέτρα x 6,3 μέτρα και υπηρετούνται από 34-37 άτομα. Η σημαντικότερη τεχνολογική καινοτομία που ενσωματώνουν είναι το σύστημα AIP, το οποίο αποτελείται από δύο κυψέλες καυσίμου μεμβράνης ανταλλαγής πρωτονίων ή πολυμερούς ηλεκτρολύτη συνολικής ισχύος 2 x 161 ίππων (PEMFC = Proto Exchange/ Polymer Electrolyte Membrane Fuel Cells) και στις κρυογενικές δεξαμενές υγρού οξυγόνου (LOX = Liquid Oxygen). Σε επιχειρησιακό επίπεδο, το σύστημα ΑΙΡ μεταφράζεται σε χρόνο πλεύσης 50 περίπου ημερών χωρίς τη χρήση αναπνευστήρα.

Το σκάφος είναι κατασκευασμένο από σιδηρομαγνητικό χάλυβα υψηλής αντοχής και ελαστικότητας και μπορεί να επιχειρήσει σε βάθος 400 μέτρων. Το υποβρύχιο ενσωματώνει δύο πετρελαιοκινητήρες τύπου 16V396 της MTU ισχύος 2 x 2.842 ίππων με ικανό απόθεμα καυσίμων για περιπολία 12 εβδομάδων ή για πλεύση 12.000 ναυτικών μιλίων (22.224 km). Ο συσσωρευτής αποτελείται από 436 στοιχεία και μπορεί να εξασφαλίσει ταχύτητες μεγαλύτερες των 20 κόμβων (37 km/h) για μακρό χρονικό διάστημα, αλλά και υψηλές ταχύτητες κατάδυσης-ανάδυσης.
Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός περιλαμβάνει ολοκληρωμένο σύστημα σονάρ τύπου CSU-90, το οποίο, όπως και τα οπλικά συστήματα του σκάφους, συνδέεται με το ολοκληρωμένο σύστημα διοίκησης και ελέγχου όπλων τύπου CWCS (Command and Weapon Control Station). Το CWCS εκτελεί διαδικασίες αυτόματης έναρξης όλων των προβλεπόμενων διαδικασιών μάχης μειώνοντας έτσι τον χρόνο αντίδρασης του σκάφους σε περίπτωση συναγερμού. Εκτός του συστήματος CSU-90, το υποβρύχιο εξοπλίζεται με ενεργό σονάρ κυλινδρικής διάταξης, παθητικό σονάρ κυλινδρικής διάταξης υδροφώνων, σονάρ πλευρικής διάταξης, συρόμενο σονάρ, παθητικό σονάρ μέτρησης αποστάσεων, σονάρ υποκλοπής και ολοκληρωμένο σύστημα περισκοπίων, σύστημα ESM, σύστημα παγκόσμιου προσδιορισμού θέσεως, εξοπλισμό επικοινωνιών και ναυτιλίας τελευταίας τεχνολογίας και σύστημα σονάρ εντοπισμού και αποφυγής ναρκών.
Συνολικά, το υποβρύχιο ενσωματώνει οκτώ τορπιλοσωλήνες, τέσσερις εκ των οποίων είναι πιστοποιημένοι για χρήση βλημάτων κατά πλοίων τύπου UGM-84 Harpoon. Η αυτοπροστασία των ελληνικών T-214.1700 ΑΙΡ βασίζεται στο προηγμένο σύστημα εκτόξευσης αναλώσιμων αντιμέτρων για παραπλάνηση τορπιλών τύπου CIRCE (Containerised Integrated Reaction Countermeasures Effectors).

Το αλίευσα ΕΔΩ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Οι αναρτήσεις στο ¨Παζλ Ενημέρωσης¨

Παζλ Ενημέρωσης